• Krullet89

Tips från er

Hej!

Ja är i v 7 och har en liten fundering. Jag jobbar i vården och det innebär en hel del tunga lyft. Är detta farligt? Vi är oftas 2 st som jobbar på nätterna o då drar vi patienter från deras säng till våra undersökningsbord. Oftast har inte personalen som är med från avd lr akuten tid att stanna för att hjälpa till o dra o man vill ju helst inte behöva säga "men ja e gravid vi behöver hjälp" när knappt ngn vet om det ännu. Tacksam för svar

• Svar på tråden Tips från er
  • Choklad1332

Risken är väldigt stor att barnet dör om man lyfter tunga saker om man är mellan 27 - 29 år.

• Krullet89

O denna info grundar du på???

• Choklad1332
    Krullet89 skrev 2017-07-25 21:37:23 följande:

O denna info grundar du på???

på mina fantasier xD

förlåt...
  • Krullet89

Aså du är ju sjuk! Vill du skämta kan du vända dig till en annan tråd eller ett annat forum!

Fy skäms!!

• Estor

Det är nog ingenfara. Vi är många som jobbar med tunga jobb. Det viktiga är att tänka på din hållning och jobba ergonomiskrätt :)

• Rödtjärnens Anna

Jag jobbar inom äldreomsorgen och dessutom har jag och min sambo ett skogsbruk i liten skala. Det blir både tunga lyft på jobbet och på fritiden.

Min barnmorska sa att det inte var några problem att lyfta tungt, varken personer eller timmer. Barnet är så skyddat att det inte är några problem.

• Lena

Om du inte har problem med foglossning är det inga problem

Svar på tråden Tips från er