• scrapparlotta

    Tips på ljudböcker med humor...

    Gillar att lyssna på ljudböcker ibland på jobbet, och nu sitter jag själv och är sugen på en bra ljudbok. Men jag är lite kräsen när det gäller böcker.... Oftast brukar jag lyssna på lite spännande böcker, helst med svenska författare. Men nu är jag sugen på att lyssna på nåt med lite humor i...men jag tycker det är svårt att hitta böcker med lite humor.
    Så vill gärna ha lite tips på bra roliga böcker.
    Men har ni andra ljudböcker med som ni tycker är väldigt bra får ni gärna tipsa om dom åxå.

  • Svar på tråden Tips på ljudböcker med humor...
  • IsDimma

    David Batras böcker

    Fredrik Backmans böcker.

    catharina Ingelman Sundbergs böcker. Dom är jätteroliga!

    herman Lindquist - många av hans böcker är roliga.

    Christina Olséni och Micke Hansen - hysteriskt roliga. Dom önskar jag att jag hade framför mig att läsa

  • Aniiee

    När jag vill lyssna på humor lyssnar jag på brittiska stand-upkomiker..... Man behöver ju inte SE på en stand-upkomiker, räcker med att man lyssnar.


    Litter your world with your gems of thoughts and deeds
  • DeathByPickles

    Good Omens av Neil Gaiman och Terry Pratchett. Visserligen inte svensk och jag tror att den skulle förlora en del i översättningen - men i humor och satir är den en guldgruva! 


    Not Carnegie, Vanderbilt, and Astor together could have raised money enough to buy a quarter share in my little dog.
  • scrapparlotta

    Tack alla för tipset. Ska kolla upp era förslag om dom finns på storytel . Blir kanoners att ha nåt kul att lyssna på idag....

  • IsDimma
    scrapparlotta skrev 2017-07-26 06:27:36 följande:

    Tack alla för tipset. Ska kolla upp era förslag om dom finns på storytel . Blir kanoners att ha nåt kul att lyssna på idag....


    Mina finns på storytel allihop. För där har jag lyssnat på dom
  • Stårschan
    DeathByPickles skrev 2017-07-25 23:54:28 följande:

    Good Omens av Neil Gaiman och Terry Pratchett. Visserligen inte svensk och jag tror att den skulle förlora en del i översättningen - men i humor och satir är den en guldgruva! 


    Jag tänkte också föreslå Terry Pratchett, helst med Stephen Briggs som uppläsare. Finns det ens svenska inläsningar?
  • DeathByPickles
    Stårschan skrev 2017-07-26 08:33:05 följande:
    Jag tänkte också föreslå Terry Pratchett, helst med Stephen Briggs som uppläsare. Finns det ens svenska inläsningar?

    Ingen aning faktiskt, det har aldrig kommit på tapeten att se efter. ^^ Kan tänka mig att de skulle förlora för mycket i översättningen för att bli poppis. Språket är trots allt verkligen A och O med just Pratchett. 


    Not Carnegie, Vanderbilt, and Astor together could have raised money enough to buy a quarter share in my little dog.
  • Aniiee
    Stårschan skrev 2017-07-26 08:33:05 följande:
    Jag tänkte också föreslå Terry Pratchett, helst med Stephen Briggs som uppläsare. Finns det ens svenska inläsningar?
    Det finns ett par svenska inlästa hos tpb/mtm, men tror inte något av de kommersiella företagen läst in Pratchett. Tyvärr.
    Litter your world with your gems of thoughts and deeds
Svar på tråden Tips på ljudböcker med humor...