Mollusker
Nån som har något bra tips på hur man får bort mollusker? (Finns det nåt gammalt beprövat husmorstips?)
Nån som har något bra tips på hur man får bort mollusker? (Finns det nåt gammalt beprövat husmorstips?)
Vet inte om det hjälpte eller om det var en slump. Min son hade mängder med mollusker, han fick bada varje kväll i ett bad med salt. Sedan smörjde jag honom med Tea tree olja. Molluskerna försvann, men det kan ha varit en slump.
Tänk på att tea tree olja ofta är konsentrerad och ska blandas med annan olja.
Hej! Min flicka fick mollusker. Dem höll i sig länge ca 1 1/2 års Hon hade ca 35st på ena sidan av magen. Provade med alla möjliga krämer som jag läst skulle funka. Tyvärr funkade inga på min dotter. Det enda som funkade var att sticka hål på dem och tvätta med asolsprit morgon och kväll i någon vecka. Bedövade först m is så det inte skulle göra ont när jag stck hål. Till slut blev vi av med dem elaka vårtorna.
Det finns ett medel på Apoteket för behandling av mollusker. Har inte provat det själv dock... Mina har bara haft några enstaka, så de har fått vara. När de blivit infekterade har barnet oftast kliat sönder dem, då har jag bara hållit rent och omlagt tills det läkt.
Min son hade mollusker i 2 år, vi provade allt huskurer som salvor från Apoteket som skulle vara såååå bra! Inget funkade. tills jag fick tipset om zinkplåster, klippte ut små fyrkanter och satte på varje mollusk, lät dem sitta 1-2 dagar och tog bort dem redan då förlade innehållet på flera mollusker med, vissa kunde man klämma försiktigt på så kom "varet" ur sen tvättade med alsolsprit väntade en dag och gjorde en ny omgång! Sen va alla borta på mindre än en vecka! ????????