• Anonym (Brummbrumm)

ta körkort app

Har för 1,5 år sen ca läst körkortsboken och skrev ner allt viktigt i ett dokument jag skrev ut. Nu när jag började plugga igen såg jag att det finns appar och laddade först ner ikörkort där jag lärde mig typ allt och fick rätt på stora provet flera gånger. Sen såg jag en annan app som hette ta körkort som fått jättebra betyg och laddade ner den då jag också såg att viss info i ikörkort var fel och nu har jag pluggat mycket på ta körkort och får rätt på det mesta. 

Igår när jag var inne och gjorde ett random test på körkortsfrågor klarade jag det med 54/65 där jag hade typ 5 slarvfel. 
    Nu var jag inne och skulle testa en annan sida och där fick jag hela 21 fel! Var lite stressad när jag gjorde det men ändå. 

Någon som använt sig av appar och klarat teorin? 

• Svar på tråden ta körkort app
  • Isola747

Jag använde båda apparna plus läste boken och klarade provet med god marginal på första försöket. Rekommenderar dock inte att överskatta apparna, även om det är bra att öva med frågor så tror jag att de flesta behöver plugga endel utifrån boken också för att få ett bredare perspektiv. Så mitt tips är att fortsätta läsa på i boken parallellt med att svara på frågor i apparna :)

• Carambolan

Använde iKörkort och klarade provet med god marginal. Jag uppfattade frågorna på det riktiga provet som enklare, inte alls lika detaljerade som i appen utan på en betydligt mer generell nivå. Men det kan ju ha varit flyt att jag mest fick den sortens frågor.

• Isola747
    Carambolan skrev 2017-07-26 18:57:49 följande:

Använde iKörkort och klarade provet med god marginal. Jag uppfattade frågorna på det riktiga provet som enklare, inte alls lika detaljerade som i appen utan på en betydligt mer generell nivå. Men det kan ju ha varit flyt att jag mest fick den sortens frågor.

Håller med, frågorna på provet var inte lika luriga och specifika. Men som du antyder är det kanske lite av ett lotteri vilken typ av frågor man får också. Dock tycker jag att boken gav djupare förståelse kring varför det är si eller så än vad apparna gör :)
  • KarolinaH121

Hej! Har testat både iKörkort, Ta Körkort och Körkort Lätt. Körkort Lätt är nog den app som jag tycker är absolut bäst eftersom den är snyggare och roligare att använda (inte lika tråkig som de andra och själva teoridelen är lättare att ta till sig). Innehållet är ju väldigt likt mellan de olika såklart, men skulle nog säga att den sista också har mer uppdaterat innehåll eftersom den är nyare.

Svar på tråden ta körkort app