• Anonym (yeezy)

    Tampong?

    Jag är 15 år och har köpt mini tamponger, läst instruktionerna som kom med och prövat att sätta in den med ena foten på toalettstolen, och att sitta ner med benen spridda men kan inte få in den. Det är rätt hål men jag kan knappt få in den, det tar liksom stopp. Stod och försökte få in den i typ 20 minuter men kunde inte. Vad gör jag för fel? Hur hårt ska man trycka upp den?
  • Svar på tråden Tampong?
  • limoncellos

    Tänk på att tampongen inte ska rakt upp. Den ska in lite bakåt.. lite vinklad liksom.

    Det är svårt i början. Det går lättare efter några gånger :)

  • Anonym (Vaselin)

    Ta lite vaselin på toppen så glider den lättare in!

  • Anonym (K)

    Det är svårt i början så det kräver en del övning. Den ska in lite snett bakåt vilket kan vara svårt att få till i början. Jag tycker det är lättare att få in den när jag har ett ben på toan än att sitta på huk. Prova med att föra in bara ett finger först så du får lite känsla för åt vilket håll tampongen ska. Som någon skrev, ta lite vaselin/glidmedel på så går det lite lättare. Och slappna av! Spänner du dig är det jättesvårt. Hur långt in tampongen ska är olika för olika personer då man är olika lång där inne. Du måste helt enkelt testa själv för att veta. Men du ska inte känna den när den sitter rätt. Öva på så kommer det gå bra tillslut. Lycka till!

  • Anonym (Spegel)

    Prova sitta på huk annars med en spegel så att du ser. Övning ger färdighet, sitter tampongen rätt inne i slidan så kommer du inte att känna av den.

Svar på tråden Tampong?