• Ettnyttlivpagang

Rosslig inandning

Hej!

Jag har en lite kille med rosslig inanding efter matning, det brukar släppa lite när han får hosta till

Men ibland är det så tjock att han blir gnällig och vill inte äta så mycket. Jag ammar han inte utan går på ersättning, 1177 säger att de kan va mjölkslem och bvc en förkylning som kommer.

Någon som varit med om samma sak? Tips och erfarenhetet mottages. Gör ont i ett mammas hjärta att höra han rosslig i halsen

• Svar på tråden Rosslig inandning
  • Wilbo80

Vi hade mååånga vändor med rosslighet när sonen var runt 4-5 månader. Det som hjälpte var koksaltlösning från Apoteket. Spruta försiktigt i näsan innan mat och sömn typ (du kan aldrig ge för mycket), fick hålla på så en lång period. Det löser slemmet.

Han fick även RS (där kan vi snacka rosslig) så då fick vi hem en inhalator som sprejade ut typ ångad koksalt som han fick andas in, men då hade det gått långt... Så prova med koksalt i näsan först och främst i nån vecka eller två så löser det kanske slemmet :)

• Ettnyttlivpagang

Okej,tack får testa det. Kör med sockervatten nu får vi se om det hjälper.

Men RS virus är väl mest vintertid eller har jag missuppfattat det?

• Wilbo80

Ja Jag tror RS är vanligast vintertid (han fick det i januari) men sen hade han 700 andra förkylningar både innan och efter det som också visade sig med slem/rosslig. Minns att det höll i sig flera veckor.. Tog verkligen tid att bli av med. Han tyckte också det var jobbigt att äta ibland. Men som sagt. Mycket saltlösning så ger det sig till slut!

Svar på tråden Rosslig inandning