• hggeli

Oro över att råkat äta lamm rosa nästan lite blodigt sååå rädd!!!

Usch blir så otroligt orolig och arg på mig själv. Brukar kolla upp ALLT jag äter och kände mig så fjantig för då skulle vi äta med makens pappa och familj och det serverades lamm medium/rare lite rosa nästan blodig.

Så åt jag utan och kolla så ser jag ju att man ej ska äta det. Ok att risken kanske är liten men ändå blir så otroligt rädd orolig och ledsen på mig själv. Oron ska ju inte ens behöva finnas där.

Jag som eg är veg och bara äter kött nu på semester och för jag var så sugen då jag är gravid.

Vad säger ni nån som ätit /äter lamm och lite medium rare och det har gått bra? Eller råkat äta nått annat?

Ska ta ett sånt prov på 2-3 veckor så jag kan känna mig trygg men mår verkligen dåligt över detta nu :(

Har googlat massor men frågar här med. Usch är tokarg på mig själv och maken som skulle kollat redan då de handlade. !!!

• Svar på tråden Oro över att råkat äta lamm rosa nästan lite blodigt sååå rädd!!!
  • hggeli

Just ja glömde tillägga jag är gravid i vecka 7 hehe :)

• odie

Råkade äta allt möjligt innan jag visste att det var dåligt! Är idag mamma åt en frisk ettåring! Krävs väldigt mycket eller att man har extrem otur för att barnet ska ta skada!

• hggeli
    odie skrev 2017-07-27 21:27:31 följande:

Råkade äta allt möjligt innan jag visste att det var dåligt! Är idag mamma åt en frisk ettåring! Krävs väldigt mycket eller att man har extrem otur för att barnet ska ta skada!

Tack för det betryggade svaret så jag känner mig lite lugnare.
    Har tänkt på att jag sett en serie där de inte vet de är gravida och hips vips föder de. Oftast går det ju bra och jag är ju extremt försiktig annars, men nu råkade det sig så ska väl ha otur om nått händer :( men usch ändå så oroligt när man vill göra sitt bästa!
Svar på tråden Oro över att råkat äta lamm rosa nästan lite blodigt sååå rädd!!!