Missfall med ena tvillingen och vätska bakom livmodern?
Hej, jag är gravid med mitt sjätte barn och precis lika orolig som vanligt. Gjorde ett tidigt vul i vecka 7 pga oro samt för att kontrollera antal foster (har tvillingar innan).
Allt såg fint ut med liten, men läkaren upptäckte dels vätska bakom livmodern (vilket han inte sade så mycket om mer än att det kan bero på att man haft diarré eller någon infektion) och även en förmodad extra hinnsäck (utan foster) bredvid den med liten i. Han trodde att jag förmodligen har burit tvillingar men förlorat den ena (jag hade en blödning innan jag gjorde positivt test som jag trodde var mens alternativt nidblödning).
Nu närmar sig snart kub-test och jag är fasligt orolig, både för om barnet lever men även om det mår bra. Söker mycket information på nätet och har förstått att just vätskan bakom livmodern INTE är så "bra". Kan det vara sammankopplat med det eventuella tvilling-missfallet?
Tacksam om någon med erfarenhet av både missfall av ett barn och vätska i livmodern vill delge mig sina tankar och erfarenheter!
Kram