• A1610

Vi som försöker bli gravida men där det går lite segt

Hej!

Jag är 31 år och har tillsammans med min sambo en liten 9 månaders. Utav anledningar och skäl som inte hör hemma i den här tråden är vi överens om att vi önskar ett syskon :)

Nr 1 blev till på första men nu har det snart gått 3 mån och vi längtar så. Jag vet att vi absolut inte försökt länge, men skulle ändå vilja komma i kontakt med fler som redan försöker :)

Vi har just nu clearblue fer monitor som visar dagar med maximal chans.

Hade ÄL i mån-tis och nu kommer den långa väntan!

Hur länge har ni andra försökt? Skulle vara kul att dela väntan.

Bim enl app 13/8

• Svar på tråden Vi som försöker bli gravida men där det går lite segt
  • Jooosen

Hej!

Är 28 fyller 29. Inga barn sedan tidigare! Fick mens igår så fjärde försöket åt skogen. Blir alltså försök fem nästa gång. Äl 10 aug och bim 24 aug. Min oro då vi inte har barn sen innan är om man ens KAN bli gravid. Min mens är regelbunden och har ägglossning vad ja vet. Dock kort mens men ska inte vara några problem sa gyn...

Lycka till!!

• A1610

Hej!

Ja, visst känns det segt även fast man vet att det kan ta upp till 1 år utan att det ska vara något fel.

Jag vet inte hur många gånger som jag googlat tidiga symptom på graviditet fastän jag varit gravid tidigare.

Hur gör du med kost/alkohol mellan ÄL och BIM? Jag är så kluven. Nu menar jag inte att supa, utan ta ett glas vin till maten, käka en salami etc....

• Jooosen

Verkligen! Har oxå googlat tusen ggr om saker! Nja alltså jag ör rätt chill. Kan ta några glas och struntar i vad jag äter. Tyvärr snusar jag oxå så är ju ingen succé. Funderar på att trappa ner nu när min mens just är över!! Hur gör du? Du borde ha äl snart om du har Bim 13 aug kram!!

• A1610

Jag, hade enligt min monitor (ÄL test) min ÄL mån-tis, men enligt min app ska jag ha den idag?! Alltså appen är ju inte hundra, det vet jag, men ändå så känner jag sedan i förrigår molvärk vä sida som jag brukar ha vid ÄL. Monitorn är ändå avancerad och har alltid prickat in exakt vilken dag ÄL är och mens kommer att komma...suck. Men vi safar med lite mys ändå.

Min förhoppning är dock att molvärken är fästverken...haha jag är för rolig :) :)

Men gött då är det snart dags för er att försöka igen :D

Nja, har tagit nått glas då och då ändå. Om jag känner en känsla som nu mol:et så lugnar jag mig tror jag...eh vet inte tänk om man kommer försöka minst ett år till och man har levt som en gravid halva tiden?!

Har ni många vänner som är i samma fas?

Svar på tråden Vi som försöker bli gravida men där det går lite segt