• nohopegirl34

Jobbigt hår i underlivet

Jag har blivit riktigt trött på mitt könshår. Har nog rakat det några gånger förut, men det växer ut så sjukt snabbt och vägrar ge sig vad jag än gör!

Är tillsammans med en jättemysig tjej som älskar mig för den jag är, och hon bryr sig inte ett dugg om håret. Själv tycker jag att det är bra att ha lite hår och inte raka sig för ofta, men avskyr verkligen att ha så mycket som jag har!

Skulle inte bry mig om det inte stack ut på konstiga sätt ur trosorna och baddräkten, det känns rätt jobbigt att gå runt med en rent ut sagt djungel som sticker ut inför allas åsyn på stranden och i badhuset. Dessutom skaver och ibland kliar det mot benen och i allmänhet kring underlivet, speciellt när jag sitter eller ligger tajt ihop med benen.

Jag tvättar mig varje dag i princip, skulle därför inte tro att kliandet har något med dålig hygien att göra, snarare är det för att hårstråna gnids runt och håller på och spretar.

Tycker ni man ska hålla på och raka sig regelbundet och behandla på något sätt bara för det här?

Börjar jag raka mig kommer jag ändå inte våga mig in mellan blygdläpparna känns det som..

• Svar på tråden Jobbigt hår i underlivet
  • Lena

Klipp bara av det i varierande längd det irriterar inte huden på samma sätt som rakning. Att tvätta för ofta kan ge torr hud och då klåda.

Svar på tråden Jobbigt hår i underlivet