• Anonym (T)

Hur mycket toalettpapper använder du? (kvinnor)

Frågan är riktad till kvinnor.

Efter att ha kikat in i en tråd där mannen tyckte frun slösade toalettpapper så är jag nu nyfiken på hur mycket papper ni använder i genomsnitt. Jag har inte mätt hur långt ett ark är, och det kanske skiftar mellan olika märken, så gör bara en uppskattning på hur mycket ni använder.

Hur mycket papper använder ni? 

(Tänk mellan-tjocklek, alltså inte supertunt eller jättetjockt papper)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket toalettpapper använder du? (kvinnor)
  • Anonym (Fanny)

Mycket! Har ingen aning om hur mkt, men vet att jag gör slut på flera rullar i veckan helt på egen hand. Jag lägger i det både som plumspapper och tar flera ark åt gången när jag torkar mig. Som kvinna behöver man använda mer toapapper än en man om man inte ska få kiss på fingrarna, det säger sig självt.

• Aniiee

Vet inte, men 30 cm per "papper" gissar jag, om ett "ark" är ca 10 cm långt.

Hur många "papper" som går åt beror ju alldeles på.....

Litter your world with your gems of thoughts and deeds
  • 8airam8

Två saker som jag önskar för allas vårt bästa:

1) ingen använder plumspapper

2) ingen låter vattnet rinna ur kranen utan att det kommer till nytta

Och mitt svar till TS: beror ju helt och hållet på om det är kiss eller bajs som torkas.

• Cecese

Så mycket jag behöver, håller inte koll. Imorgon ska jag genast börja föra statistik och återkommer med ett medeltal om ett år.

• Arbor

Osäker, gissar på runt 30 - 40 beroende på vad jag gjort. Vissa dagar i månaden blir det mer.

• Amanda84

Det beror ju helt och hållet på! Kissar man bara så använder jag oftast inte mer än en ruta, men om jag bajsar så handlar det ju självklart om i vilken form magen är (en korv kräver ju inte mycket men vid magkatarr då magen rasar kan jag behöva använda riktigt mycket eftersom jag kanske tror att jag är klar och inser samtidigt att jag inte är det) Men mest papper använder jag då jag har mens. Jag blöder väldigt mycket och behöver periodvis konsumera extrema mängder toalettpapper eftersom jag inte vill droppa ner hela golvet då jag reser mig upp för att dra upp brallorna och dessutom vill jag ha det torrt innan dess (samt tvätta av mig och då tokar jag av mig på toalettpapper, för i annat fall hade alla pengar gått åt att köpa nya handdukar - vilket kanske dessutom är svårtvättat och ofräscht).

• Anonym (Tjej)
    8airam8 skrev 2017-07-30 00:41:43 följande:

Två saker som jag önskar för allas vårt bästa:

1) ingen använder plumspapper

2) ingen låter vattnet rinna ur kranen utan att det kommer till nytta

Och mitt svar till TS: beror ju helt och hållet på om det är kiss eller bajs som torkas.

Det är svårt att låta allt vatten komma till nytta. Oftast tar det ett tag för vattnet att bli varmt och man tvättar ju inte händerna i kallt vatten så jag brukar låta kranen stå på medan jag är på toa. Vilket iofs tar max 1-2 min men ändå. Då hinner vattnet bli varmt. Sätter jag på det efteråt får jag stå och vänta typ 45 sek och det ids jag inte för bara någon minut vatten...
  • 8airam8
    Anonym (Tjej) skrev 2017-07-30 04:33:52 följande:

Det är svårt att låta allt vatten komma till nytta. Oftast tar det ett tag för vattnet att bli varmt och man tvättar ju inte händerna i kallt vatten så jag brukar låta kranen stå på medan jag är på toa. Vilket iofs tar max 1-2 min men ändå. Då hinner vattnet bli varmt. Sätter jag på det efteråt får jag stå och vänta typ 45 sek och det ids jag inte för bara någon minut vatten...

Jodå, det går fint att tvätta händerna i kallt vatten. Och om inte, så kan man blöta ned dem innan tvålen med kallt vatten.

Jag förstår är jordens resurser tar slut när folk till exempel låter vattnet rinna såhär. Det är oförskämt och slösaktigt och så illa att jag knappt tror att det är sant! Är det okej att hälla tio-tolv liter rent dricksvatten rakt ut i avloppet för att ha det varmt och gott om händerna??? Fy fan.
  • Heineken86

Om jag kissar använder jag 3 eller 4 rutor. För nummer 2 blir det oftast 2 rutor till, ibland 3. Använder Ica och Coops egna toapapper.

Svar på tråden Hur mycket toalettpapper använder du? (kvinnor)