• Äldre 30 Jul 11:14
    6912 visningar
    2 svar
    2
    6912

    AKUT! Hur funkar Clearblues "avancerade" ÄL-test egentligen?

    Hej, hade missfall i v 14 februari och det har inte blivit någon bebbe fast vi kört oskyddat sedan dess. Har själv försökt räkna ut ÄL och vi har haft sex varannan dag runt ÄL och lite mer därtill Har tidigare blivit gravid på första försöket typ, men nu några år senare verkar det svårare (tog 4 mån sist).

    Nu till saken. Jag hade min senaste mens 17 juli och den varade i 5 dagar. Min menscykel är sedan missfallet 30-31 dagar (före det alltid 28). Enligt mina beräkningar på nätet ska då min ÄL infalla runt 4 augusti. Så långt är jag med. MEN jag har redan nu molvärk i livmodern (började iförrgår) är väldigt sugen på sex (kan ju iofs bero på annat också...) och har därför köpt Clearblues digitala ÄL-test som ska visa maxat antal fertila dagar (5 dagar är det tror jag).

    Har nu testat sedan tre dagar och på testet blir det en nolla (= infertil typ, eller mycket liten risk att bli gravid). Börjar fundera på om det är fel på testet, för sekretet är också rätt så trådigt (även om det inte går att göra riktigt långa "broar" av det mellan fingrarna) och så är jag som sagt var väldigt "sugen" och har lite molvärk.

    Vad tror ni erfarna, är det fel på testet eller? Det är ju rätt så dyrt så man vill ju att det funkar!

  • Svar på tråden AKUT! Hur funkar Clearblues "avancerade" ÄL-test egentligen?
  • Äldre 30 Jul 11:45
    #1

    Min erfarenhet av testet är ju att det ofta visar korrekt såvida man inte gör något fel.

    Men ditt amh värde kanske har ändrats sedan sist? Även om man haft lätt att bli gravid innan så kan det ju ändras. Känner flera som blivit gravida lätt med 1:an men fått ta till ivf sen.

  • Äldre 5 Sep 20:26
    #2

    Jag ska ha äl 5-7 sep enligt kalendern å har äl test som visar blinkande glad gubbe i dag å i morgon ska de va äl i morgon den 6 sep jag har en sirkel på 28 dagar. Har du appen Life där kan du fylla i senaste mensen å hur länge den vara så ser du när du ska ha äl. Jag har de å den å äl testet stämmer överens med varandra.

Svar på tråden AKUT! Hur funkar Clearblues "avancerade" ÄL-test egentligen?