• linnea johansson

    Jeans för långa tjejer?!?

    Jag är en tjej på 17 år och är ungefär 178-9 cm. De senaste 4 åren har jag haft ett rent hel***e (ursäkta mitt språk) att hitta jeans som är lagom långa. Alla jeans jag provar är förkorta. 
    Jag har uteslutit de vanliga kedjorna som lindex, gina och h&m helt och hållet för jag har aldrig hittat jeans där. Jeansen når ju bara en viss längd på de kedjorna och ökar sedan bara i midjemått. Rynkar på näsan
    Jc kan funka ibland men det känns som att de har samma modell och jeans år efter år.
    Är det någon som har tips på vart jag kan köpa jeans (jag brukar få ha 27/28 i midja och 34 eller om 36 finns i längd)?? Just nu är jag speciellt ute efter ett par ljusblå bootcut jeans men om ni har andra förslag skicka GÄRNA!Skrattande
    Tack på förhand!!


     
  • Svar på tråden Jeans för långa tjejer?!?
  • Långben

    Köper sedan ett par år alla byxor, jeans och även de flesta klänningar på www.longtallsally.com Det är är ett brittiskt företag som säljer kläder till långa kvinnor över hela världen. Har även besökt deras butik i London.

    Avseende jeans gillar jag de av märket "Silver" som de säljer.

    Är 182 lång o väger 70 kg. Köper jeans med innerläng 37-38 tum vilket mig veterligen inte finns att få tag på i Sverige.

Svar på tråden Jeans för långa tjejer?!?