• beautyform

Tappat tånagel - kommer en ny?

För 2 år sedan skadade jag min stortå. Nageln blev blå och några månader senare flög den av. Det kom en ny under den. Men nu för 1 månad sedan klev en vän på min fot och nageln vred sig 90 grader. Dagarna efter flög den av.

Nu när jag känner på tån finns det inte en tendens till en ny nagel. Hela tån år mjuk. Så troligen har hela roten åkt med nageln.

Då misstänker jag att jag aldrig kommer få en ny nagel. Kan det stämma? Och finns detnpgot man kan göra åt det?

• Svar på tråden Tappat tånagel - kommer en ny?
  • Queennr1

Kapar tråden lite med en egen fråga. Har sabbat mina tumnaglar genom att med våld (typ) slita bort akrylnaglar. Alla andra fingrar är ok. Men tumnaglarna ser ut att växa ovanför själva nagelplattan så det är en milimeters mellanrum, och själva nageln ser vit och död ut (jag vet att de inte lever annars heller) så fort nageln kommer utanför tippen börjar de runda av inåt som om den skulle vilja krulla ihop sig till en cirkelform, med smärtsamt nageltrång som följd. Ser heller inte särskilt attraktivt ut. Har varit så några år nu. Nån som vet om det finns nåt sätt att få naglarna normala igen? Så jävla fult. Vill sätta på gelenaglar för att dölja, men är rädd att problemet ska förvärras.

Svar på tråden Tappat tånagel - kommer en ny?