• emizz

Missfall eller inte?

Fick plus på stickan för en vecka sedan och vi var jättelyckliga då vi försökt under en längre tid. I torsdags 27/7 (dagen jag skulle haft mens) fick jag blödning som har hållt i sig och liknat mens blödningar. Har haft molande värk från och till, mina grav symtom finns kvar och tempen är högre fortfarande. I eftermiddag tog jag ett graviditetstest som visar klart plus (se bild nedan, lite suddig) men kan det vara så att det är ändå ett missfall och att hcg halten fortfarande är hög och inte sjunkt.

Jag vill gärna höra era erfarenheter oavsett om det gått bra eller ej....

Ehliaz-09 Alice-11 Bebis-18
  • Svar på tråden Missfall eller inte?
  • Mortiscia80

Rekommenderar besök till BM eller VC omgående! Tidiga missfall kanske man inte behöver någon vård för men du vill ju iaf veta besked. Har dessvärre inga egna erfarenheter att delge. Varmt lycka till!

• emizz

Kontaktade BM i fredags men de sa att jag behöver vänta nästa till v 8 iaf för att säkert se något...

• Mortiscia80
    emizz skrev 2017-07-30 21:17:02 följande:

Kontaktade BM i fredags men de sa att jag behöver vänta nästa till v 8 iaf för att säkert se något...

Men du blöder ju? :s Jaja, säger de det så... Oavsett, jag hoppas allt går väl!
  • emizz
    Mortiscia80 skrev 2017-07-30 21:27:05 följande:

Men du blöder ju? :s Jaja, säger de det så... Oavsett, jag hoppas allt går väl!

Nä jag vet men hade jag åkt in nu så hade kanske bara sett hinsäcken eller bara en antydan till foster...de hade inte kunnat ge mig klartecken på att allt är ok för jag har inte gått så långt
  • lilaemma

Testen kan visa positivt länge efter mf, så tyvärr bara att vänta och se.

• emizz
    lilaemma skrev 2017-08-03 20:17:51 följande:

Testen kan visa positivt länge efter mf, så tyvärr bara att vänta och se.

Ja jag har läst det :( ska till BM imorgon så får vi se vad som händer
  • solros68

När jag var gravid med sonen blödde jag alltid vid samma tid varje månad som mensen brukade komma.

Lycka till!

• Knappklara

Det är ju så otroligt tidigt, finns inga svar bra nog <3 ett råd är att aldrig testa innan mens då vad som helst kan hända. Svårt, jag vet, men tyvärr får många plus som senare resulterar i vanliga mensblödningar när det är dags för dem :( Man blir bara så ledsen då! Jag har alltid testat 1-2 dagar efter BIM för att slippa denna hemska oro i början. Men det är svårt när man så gärna vill <3 Önskar dig lycka till och hoppas på det bästa.

• emizz

Hej!

Till er som följt mig tog jag nu ett nytt test idag som är starkare :) nästan starkare än det vågrätta strecket...håller hoppet högt faktiskt så får vi se när jag ska till bm nästa gång om två veckor <3

• lilaemma
    emizz skrev 2017-08-07 21:21:03 följande:

Hej!

Till er som följt mig tog jag nu ett nytt test idag som är starkare :) nästan starkare än det vågrätta strecket...håller hoppet högt faktiskt så får vi se när jag ska till bm nästa gång om två veckor <3

Håller tummarna! Det ser ju lovande ut! 
  • emizz
    lilaemma skrev 2017-08-08 15:33:33 följande:

Håller tummarna! Det ser ju lovande ut! 

Tack så mycket!!
Svar på tråden Missfall eller inte?