• Elisa77

    Tips på resa

    Jag har en liten summa pengar som är vikta till att göra en minnesvärd resa. Beloppet är 15000kr. (40-års present, därför vill jag att resan ska vara värd att komma ihåg 20 år senare typ)

    Jag velar och velar och kan inte bestämma mig, sitter ni inne på några klockrena resetips?

    Jag reser helst själv med mannen, men har tre barn varav yngsta fyller 1 år i November så det får max vara en långweekend. Vill helst resa nu i höst eller vinter.. men vår funkar oxå.

    Jag är lite inne på NYC, jag har varit där förr men mannen inte lika sugen. Vi kan ju få mer för pengarna på annat håll...

    Tilläggas att pengarna främst är flyg och boende, mat och shopping bonus om det räcket till.

  • Svar på tråden Tips på resa
  • Carambolan

    Om du redan har varit i NY och din man inte är sugen på att åka dit så hade jag absolut valt något annat. Ska ni bara vara borta över en helg är det väl dessutom lite trist att spendera en så stor del av tiden på ett flygplan? För att inte tala om att det äter upp nästan hela budgeten.

    Om jag var du hade jag tittat lite närmare. Prag, Budapest eller annan närmare stad dit ni kommer snabbt och billigt och där 15 000 räcker till en riktigt glassig vistelse med femstjärnigt, spa och finmiddag.

  • Elisa77
    Carambolan skrev 2017-08-01 08:57:18 följande:

    Om du redan har varit i NY och din man inte är sugen på att åka dit så hade jag absolut valt något annat. Ska ni bara vara borta över en helg är det väl dessutom lite trist att spendera en så stor del av tiden på ett flygplan? För att inte tala om att det äter upp nästan hela budgeten.

    Om jag var du hade jag tittat lite närmare. Prag, Budapest eller annan närmare stad dit ni kommer snabbt och billigt och där 15 000 räcker till en riktigt glassig vistelse med femstjärnigt, spa och finmiddag.


    Ja, samtidigt är det liksom så lätt att resa spontant till Prag eller Budapest eller liknande (vi bor dessutom 10 min från Skavsta/Ryanair) så det känns som man kan resa till närsom. Jag är rädd att det bara blir en resa i mängden, om du förstår. Men kanske ska tänka om, lyxar man till det med lyxigt boende och topprestauranger kan det ju upplevas annorlunda.
Svar på tråden Tips på resa