• Heranell

Ricinolja och hårväxt?

Jag tappade massor med hår för två år sen efter viktnedgång och det slutade med att jag klippte håret i en pixiefrisyr. Nu skulle jag gärna vilja spara ut håret igen men vet att jag har ett och halvt års helsike framför mig. Nån som vet om ricinoljaa funkar för att göra håret starkare och växa fortare? Eller något annat? Har tidigare provat Hair Jazz men märkte ingen skillnad alls.

• Svar på tråden Ricinolja och hårväxt?
  • Anonym (Nja)

Jag tror inte att ricinolja är någon mirakelkur. Däremot är massagen bra för en frisk hårbotten och växande hår. Du kan alltså använda någon annan olja som dessutom är mindre tjock, segflytande och svår att jobba med. Jag har själv använt avokado-olja och det är bra för mitt hår.

• Anonym (Frisör)

För att hår ska växa sig starkare och friskare så behöver tillskott komma inifrån. Hår kommer ju trots allt från det inre.

Hår utanför skalpen är "dött" kan man säga. Har du tänkt spara ut ditt hår så se till ist att ta väl hand om det. Använd ett bra schampo och balsam(köpt på salong), undvik värmeverkyg så som fön och plattång och blek/färga inte håret.

• Anonym (Fungerar)

Det fungerar, det hjälper till att väcka hårrötterna. Använt det på mina söndernoppadd ögonbryn i några månader och massor har börjat växa ut! Det tar tid dock, men det fungerar! För att öka boosten så kan du blanda ner några droppar rosmarinolja i ricinoljan också.

• Anonym (AA)

Hej!

Känner med dig.....vet inte hur mycket hår jag tappat men massor!!!! Till och med sonen 13 år kommenterade att jag blivit tunnhårig. Tror jag provat ALLT vid de här laget och de har kostat mycket pengar!!!!!!!!! Tillslut hittade jag ett schampo av märket Lanza som heter Lanza healing remedy - scalp balancing cleanser. Det fungerar på mig det känns underbart! Jag masserar ordentligt in de i hårbotten och har de i typ 2-3 min och sköljer noga. Har slutat använda stylingprodukter å har lite spray i luggen bara. Allt för att inte irritera hårbotten.

Svar på tråden Ricinolja och hårväxt?