• Anonym (Knip)

Träningsvärk av knipövningar?

Hej!

Kan man få träningsvärk av knipövningar? Jag har gjort knipövningar i en vecka nu. 5 gånger om dagen. Knip i 40 sek sen vila 10 sek × 5. Nu har jag ont så in i helvete.

• Svar på tråden Träningsvärk av knipövningar?
  • sommarbruden

Visst får du träningsvärk av det. Det har ingen betydelse var muskeln sitter i kroppen om det blir träningsvärk.

• Anonym (knipövningar)

Man kan absolut få träningsvärk och överanstränga sig därnere och det kan bli riktigt obehagligt om man inte vilar ordentligt emellan och slappnar av musklerna mellan knipen. Reagerar dock på din teknik? Vet ju inte vem som rådgivit dig i denna fråga eller om det handlar om graviditetsslapphet eller om du bara vill få starka slidmuskler generellt. Men har aldrig hört att man ska knipa så länge som 40 sek och bara 5 gånger i sträck, verkar otroligt konstigt och ansträngande.. Mina instruktioner har varit snarare många, upp till 50-100 ggr fast korta (högst 10 sek) oftast snabbare. Men att man bara ska göra det högst 3 gr /dag eller bara en gång. Men goggla på olika och rådfråga barnsmorskor och gynekologer om du är osäker

• Anonym (Knip)
    Anonym (knipövningar) skrev 2017-08-01 15:35:05 följande:

Man kan absolut få träningsvärk och överanstränga sig därnere och det kan bli riktigt obehagligt om man inte vilar ordentligt emellan och slappnar av musklerna mellan knipen. Reagerar dock på din teknik? Vet ju inte vem som rådgivit dig i denna fråga eller om det handlar om graviditetsslapphet eller om du bara vill få starka slidmuskler generellt. Men har aldrig hört att man ska knipa så länge som 40 sek och bara 5 gånger i sträck, verkar otroligt konstigt och ansträngande.. Mina instruktioner har varit snarare många, upp till 50-100 ggr fast korta (högst 10 sek) oftast snabbare. Men att man bara ska göra det högst 3 gr /dag eller bara en gång. Men goggla på olika och rådfråga barnsmorskor och gynekologer om du är osäker

Jag vill bara bli så stark som möjligt. Men det verkar som att jag har gjort helt fel. Jag trodde att det bara var att knipa på.
  • sommarbruden

Jag tror att du har hittat rätt för din del om du vill bli stark. Men ta och vila 3 dagar mellan dina träningsdagar.

Svar på tråden Träningsvärk av knipövningar?