• Jenny28

Då var det dags att donera!

Skrattande  Nu så, nu har jag satt bollen i rullning.
    ska in på samtal och undersökning i slutet av månaden. Så till hösten blir det väl att börja spraya! Så förhoppningsvis till jul har jag hjälpt två familjer att bli gravida!

Jag har ju träffat en underbar tjej här på fl.(du vet vem du är) som jag korsdonerar till.

Detta ska bli spännande och jag ser fram emot att få hjälpa några att få uppleva känslan av att få ett barn! Finns ju inget bättre ju...

Dela gärna av er med tankar och erfarenheter. Jag behöver all hjälp nu inför detta stora.

Förvånad
    Jenny- med äggen i fokus
  • Svar på tråden Då var det dags att donera!
  • Herus

En stor eloge till dig som vill hjälpa andra..
    Guld värt att det finns såna som du...

• amraimer

well done!
    Jag har funderat på det själv. Vet hur jävligt barnlöshet kan vara för dem som drabbas, men har aldrig riktigt vågat "tänka tanken fullt ut", vet inte varför... Tycker du skall vara stolt! Lycka till!

• Jenny28

tack va snälla ni e..
    vill ju bara hjälpa juFörvånad

• soraya

Varför behöver vissa spraya och andra inte, vet någon det?
    Är det bara skillnad mellan olika landsting.

Jag ska donera när som helst nu, "plockas" på måndag förmodligen, och har bara behövt ta sprutor. (Sammanlagt 12-13 dagar av sprutor, ingen nässpray eller annat).

Har en annan - längre - tråd uppe om min behandling, om du vill läsa Jenny.

• lillfia

Måste också säga att jag är grymt imponerad av alla som donerar ägg. Det är ju inte bara att åka in och lämna utan alla som gjort IVF vet ju vilken procedur det är innan äggplock, och att sedan göra det åt någon annan än en själv! Du är en hjältinna!!

Jag visste inte att man kunde lämna till en viss person? Då kan jag förstå att det känns extra roligt när man vet vet man hjälper (fast mina skruttägg är det ingen som vill ha )

• Jenny28

lillfia:
    jag ger inte mina ägg direkt till henne utan genom att hon rekommenderade mig får hon hoppa före i kön..*L*
    Tack!

• Frishta

soraya
    Jag var precis inne på villhabarn.com och läste lite på donatorernas samtal. Där var det någon som hört att man ev. slipper sprayen om man tagit p-piller. Men hon trodde att det säkert var individuellt.
    Fast jag vet inte...

• Family 5

WOW... Tycker det är fantastiskt det du gör.

Vill du berätta vad du har gått igenom för att få lämna dessa ägg. Jag har en väninna som har svårt att få barn. Kanske kan man hjälpa till.

• Jenny28

hejsan.
    som sagt jag är bara i inledningsfasen än. Måste först bli godkänd. men det tror jag inte ska bli några problem. sedan är det väl som för de som gör IVF
    Nässpray i en månad ung. och sprutor i några veckor. Jag kommer att få alla detaljer när jag går på besök till sjukhuset om några veckor.
    Jag skriver mer då, när jag vet.Skrattande

Jenny- längtar efter våååår
  • Linisen

Hej hej

Om man vill veta mer om tex för tidigt klimakterie som gör att många (inklusive mig) att vi måste använda oss av ÄD.
    En intressant länk med massa frågor och svar.

Och Jenny28, alla änglar har inte vingar utan finns mitt ibland oss. Tänk vad du gör för en annan människa

Här kommer länken

www.pofsupport.org/

• Carro

Kan inte annat än att hålla med Linisen, en del änglar finns mitt ibland oss!!

• Jenny28

Linisen: tack för de fina orden. det värmer verkligen..Glad

• Jenny28

nu ska kanske en tidning göra ett reportage om min donation..
    jag tog kontakt med en tidning för jag vill att fler ska få höra om äggdonation så fler kan donera. Tycker det är jätteviktigt att fler gör det så att det rullar igång med lite mer donatorer eftersom det är så nytt i sverige. så i sommar ska jag träffa en reporter för mig första intervju...

spännande

• Joffe

Jenny, det är tur att så osjälviska personer som du finns!!

Det är viktigt att detta blir mera öppet. Folk kanske inte ens vet att de kan hjälpa till på detta sätt, det är kanon med att få fram detta med hjälp av media.

Knepet är att se till att man inte dör i väntan på det goda livet//Lee L
Svar på tråden Då var det dags att donera!