• Fotbollssambo

Tidigt Ultraljud i Luleå

Någon som gjort tidigt ultraljud hos doktorerna Hassler i Luleå? Jag är nu i vecka 8+5 och har sedan tidigare haft ett MA som upptäcktes i vecka 11+3 ( fostret hade avstannat i vecka 9+3). Vill bara lugna nerverna lite med att kolla så att det inte avstannar där igen. Någon annan med liknande erfarenhet som det gått bra för gången efter?

• Svar på tråden Tidigt Ultraljud i Luleå
  • Anonym (Blomman)

Jag har tyvärr inte gjort tidigt ultraljud hos dr hassler, men hos hermelinen. Dock fick jag det ultraljudet som en kontroll pga av tabletter jag ätit för att kunna bli gravid. Har du fått tid för ultraljud?

Jag fick ett ma min första graviditet. Fostret hade dött i v 8-9 och detta upptäcktes på kontroll ultraljudet i v 19. Efter det födde jag ett frisk underbar tös.

• Norris

Jag ringde dom för att boka tid när jag var gravid för 4 år sedan. Då fick jag svaret att dom inte gjorde tidiga ultraljud. Men dom kanske har börjat med det nu?

• Anonym (Lulebo)

Om man ringer sin bm och förklarar att man är sjukt orolig pga tidigare komplikationer mf/ma, så kan de ibland ge en ett tidigt VUL för att man inte ska behöva gå runt och vara jätteorolig. Men det kanske beror på hur mycket lediga tider det finns osv, det är ju semester nu så..

Men jag fick ett vul på gyn i sunderbyn pga. ett tidigare utomkveds. Allt såg bra ut och jag är nu i vecka 8. :)

Svar på tråden Tidigt Ultraljud i Luleå