• ABC73

    Massvis av florsocker- vad kan man göra med det?

    Rensade skafferiet och hittade 4 nästan hela förpackningar florsocker. Något tips på något gott man kan baka för att bli av med det? I vanliga fall använder vi några matskedar florsocker per år...

  • Svar på tråden Massvis av florsocker- vad kan man göra med det?
  • Pentra

    Gör cheesecake, eller använd det till frosting eller glasyr på kakor. ... Med vänlig hälsning, Pentra

  • Aniiee
    Queennr1 skrev 2017-08-03 13:59:59 följande:

    Går ju att använda som vilket socker som helst.


    nja, det brukar vara stärkelse i florsocker, så jag skulle inte rekommendera att ha det i kaffet utan att läsa på förpackningen först.....
    Litter your world with your gems of thoughts and deeds
  • Queennr1
    Aniiee skrev 2017-08-03 14:09:46 följande:

    nja, det brukar vara stärkelse i florsocker, så jag skulle inte rekommendera att ha det i kaffet utan att läsa på förpackningen först.....


    Funkar utmärkt i kaffe :)
  • emc85

    Baka kärleksmums, går åt mycket florsocker till glasyren (jag brukar göra dubbel sats glasyr då det är så gott på kakan) och kakan går utmärkt att frysa.

  • ABC73

    Använder inte socker eller te, så bakning är det enda där det går åt några större mängder.

    Kärleksmums later som en bra idé, speciellt som jag också hittade 3 paket kakao...
    Dessutom tycker barnen om chokladkakor av olika slag.

    Cheesecake är det tyvärr bara jag som äter hemma, och jag skulle vilja gå ner några kilo, så det får vänta.

    Något tips på mat med torkad mango också? Kanske något grytrecept?

  • enanna

    Drömtårtor! Går ju nästan ett paket per tårta :D man gör förstås dubbelsats smörkräm ;)

  • Themis

    Morotskaka i långpanna med massa glasyr, bjud jobbet så blir alla glada.

    Eller spara till pepparkakshuset, där brukar gå 1.5 paket till vårt.


    Nej, jag tvättar inte min bil. Jag vattnar den för att se om den växer och blir en buss. /sarcasticquotes
  • ABC73

    Hmm... Dottern kan nog tänka sig att dekorera det mesta i kakväg. Har ju en hel del karamellfärg hemma också. Blir ju både sysselsättning och skåprensning i ett.

    Tack för tipsen allihop!

Svar på tråden Massvis av florsocker- vad kan man göra med det?