• Österbotten

    Dubai på sportlovet

    Funderar på att resa någonstans i feb/mars. Är Dubai ett bra resmål med barn. Hur säkert är det? Är det dyrt? Tar emot alla tips jag kan få.

  • Svar på tråden Dubai på sportlovet
  • sommarbruden

    Jag var i Dubai i november 2016. Helt underbart och längtar dit igen. Lite dyrt är väl en nackdel, då cirka 1,5 ggr svenska priser på mycket. Det finns ingen kriminalitet och det tycker jag är riktigt skönt att kunna vara lugn. Du kan helt enkelt lämna mobil o pengar på restaurangbordet och gå på toaletten utan att vara orolig. Maten är underbart god och vällagad utan några risker. Allt är fint och rent ordning och reda. Jag kommer att åka dit igen. Jag bodde på JA Resorts en bit utanför staden.

  • Anonym (Sara)

    Varit i Dubai och kan rekommendera det.

    Angående priser, så finns allt från billigt till svindyrt. De flesta hotell inne i stan har pool, så man behöver inte bo vid stranden där det kostar mer. 
    Finns mycket att göra. Finns böcker med kuponger (gå 2 betala för 1) man kan köpa, där spar man mycket pengar på aktiviteter, t ex ökenutflykter, badland, golf mm. Gäller även för massor av restauranger, även på lyxhotell.

    Säkerheten är mycket bra. Taxi är billigt. 

  • randigorutig

    Det är absolut ett bra resmål med barn! Den tiden är det perfekt väder också, varmt men inte för varmt. Det är generellt sett dyrare där men om man tänker till lite så behöver det inte vara det. Roliga aktiviteter för alla åldrar, det finns verkligen något för alla.

  • Österbotten

    Hittade lite resor via Apollo som såg ok ut. Blir mer och mer taggad! Hur är det att bada i havet där finns det farliga djur och sådant? Känner att jag har pinsamt dålig koll. ;)

  • Anonym (Sara)
    Österbotten skrev 2017-08-04 16:48:42 följande:

    Undrar också hur dyrt det är att vara där, blir man helt ruinerad? Är det idé med all inclusive?


    Varför åka till Dubai för  att ligga på ett AL-hotell? Då finns det ju närmre och billigare resemål. 
Svar på tråden Dubai på sportlovet