• Kyriie88

Liten blödning efter sex

Jag har vid 2/3 tillfällen nu fått små blödningar efter sex (gravid 6+6). Första gången kom det enbart lite rött som snabbt försvann efter 1 toa besök. Andra gången kom det mer rött och sedan brunt halva dagen. Jag vet att detta är helt normalt med sköra slemhinnor, men 1177 skriver att man ska kontakta sin bm om det uppstår flera gånger. Jag har även genomgått konisering av livmodertappen september -15. Så min fråga är väl om någon varit med om samma och undersökt detta samt ifall ni hsr fått en annan förklaring än att det är ofarligt? Ringde bm idag men slut med telefontider kl 10 -.-

• Svar på tråden Liten blödning efter sex
  • EpicNurse

Gällande graviditeten så är det helt normalt.

Sen kan man ju aldrig säga att det det inte är relaterat till cellförändringar. Så för den sakens skull kan det vara bra att få ta ett nytt cellprov medans du fortfarande är så tidigt gravid för sen kan man inte göra det!

~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Kyriie88
    EpicNurse skrev 2017-08-03 20:00:18 följande:

Gällande graviditeten så är det helt normalt.

Sen kan man ju aldrig säga att det det inte är relaterat till cellförändringar. Så för den sakens skull kan det vara bra att få ta ett nytt cellprov medans du fortfarande är så tidigt gravid för sen kan man inte göra det!

Gjorde cellprov senast i maj som var ua (går årligen pga svåra cellförändringar). Pratade med mvc o gyn idag så blir besök den 14e då de ville kolla på tappen så blir säkert ett nytt cellprov :)
Svar på tråden Liten blödning efter sex