• Anonym (Vilse!)

Nationella prov engelska 6, hjälp!

Hej! Jag går på komvux o kommer ha nationella prov i engelska 6.

Ni som har gjort det, vet ni om man får ha med sig the preperation text med under writing-delen?

Eller ska jag memorisera citat och författarnamn osv?

• Svar på tråden Nationella prov engelska 6, hjälp!
  • Mortiscia80

Allt sådant ska du få information om före provet. Kan tyvärr inte ge mer svar än så då mina grupper i Eng 6 inte gör NP.

• Anonym (Peter)
    Mortiscia80 skrev 2017-08-04 18:51:57 följande:

Allt sådant ska du få information om före provet. Kan tyvärr inte ge mer svar än så då mina grupper i Eng 6 inte gör NP.

Men du har väl haft kursen tidigare?

Varför gör de inte provet?
  • Mortiscia80
    Anonym (Peter) skrev 2017-08-04 18:55:03 följande:
    Men du har väl haft kursen tidigare?

Varför gör de inte provet?
    Jag har haft kursen i flera år men elever som inte läser högskoleförberedande behöver inte göra NP, om skolan inte väljer att göra det ändå.
  • Mortiscia80

En sak till, NP är inte obligatoriskt för dig som elev, bara för skolans del, om du förstår hur jag menar.

• Undervisar i kursen

Hej!

Nej, du har inte tillgång till förberedelsematerialet under provet. Det är till för att väcka tankar, och det är inte nödvändigt att använda citat eller referat från häftet för att klara provet. Fokusera på innehållet och resonemanget i stället och försök att föra utvidgade resonemang med tydligt fokus på frågeställningen eller ämnet så kommer det gå bra! Tänk även på struktur i texten utöver det uppenbara som varierat och avancerat ordförråd och korrekt grammatik. Lycka till!

• Bananasplit1234

Hej! 

Jag ska skriva en essay i engelska 6 nationella prov. Ämnet är "science controlling nature." Någon som redan har gjort detta och kan förklara för mig vad det kan komma och handla om. Har panik för måste sätta A på denna essay!

• Bananasplit1234

Hej! 

Jag ska skriva en essay i engelska 6 nationella prov. Ämnet är "science controlling nature." Någon som redan har gjort detta och kan förklara för mig vad det kan komma och handla om. Har panik för måste sätta A på denna essay!

• Lillafrökenjag

Ska vi ha fått förberedelse material för engelska 6?!?!?!?!?! Jag har inte fått något! Har nationella nästa vecka! Någon som kan hjälpa mig eller dela med sig av förberedelse material!!! Får panik här ...????

• weas9300

ursökta jag har i frdag engliska 6 prov och jag lite räd på vad ska komma i whrite prov

• weas9300

ursökta jag har i frdag engliska 6 prov och jag lite räd på vad ska komma i whrite prov

• ertiiola

Provuppgifterna kommer framför allt från utprövningsmaterial som inte använts i prov, men också från tidigare givna prov som inte längre omfattas av sekretess.

Observera:

Dessa uppgifter avser främst att exemplifiera olika typer av uppgifter som kan förekomma i proven, så elever inte ska känna sig främmande för hur de ska genomföra en uppgift i provsituationen.
    Alla typer av uppgifter förekommer inte varje gång och nya format kan komma att introduceras.
    Uppgifterna utgör inte sammantaget hela, representativa prov - vare sig när det gäller omfång, svårighetsgrad eller autenticitet.
    De uppgifter som används i prov är till stor del autentiska, till exempel reportage och radioprogram, varför restriktioner för copyright begränsar våra möjligheter att publicera uppgifter på nätet
  • ertiiola
    Hej. En mycket allvarlig händelse väntar dig. Har du inga handledare eller lärare som du känner väl?) Jag känner till många bra lärare som arbetar med copywriting, titta här writingmetier.com/ kanske du kan hitta någon bra lärare. Men först och främst, oroa dig inte och det är allt. Lycka till.
Svar på tråden Nationella prov engelska 6, hjälp!