• Anonym (äcklig)

Han har nakenbilder på sina ex.

Jag har inga problem med att min kille har ex, det har väl de flesta Jag med. 

Men för några månader sedan sprang jag på att min kille hade en massa nakenbilder på sina ex, han har aldrig ens varit intresserad av att ta bilder på mig näck och har mer eller mindre knappt en bild på mig fast vi varit tillsammans i några år. 

När han var tillsammans med sina ex så va det alltid delade profilbilder med dem på, pussbilder osv osv på facebook. Detta har stört mig lite, inte för att jag vill vara med på en sådan bild utan för att han inte verkar vilja ha det med mig. Som om han skäms för mig? 

Nu när jag hittade en massa nakenbilder kunde jag inte låta bli att jämföra oss. När jag dessutom påtalade detta med bilderna och sa att jag mådde dåligt över att han har nakenbilder på sina ex i vår dator lovade han att radera dem. Vilket inte hände, han lovade ingen, det hände inte osv osv. 

Nu känner jag mig totalt värdelös, äcklig rent av. Som om jag inte duger. Det känns som att han har kvar de där bilderna för att ha något att kolla på för att slippa se mig mer eller mindre. Han har tusentals bilder på sina ex påklätt och väldigt många på dem nakna, även filmer :-/ 

Känner mig otroligt ful och äcklig. Vet inte nå hur jag ska handskas med detta. Känner även ett stort svek då han lovat att ta bort och sedan inte gjort det. 

• Svar på tråden Han har nakenbilder på sina ex.
  • smulpaj01

Oj, det där hade jag haft rejält svårt för och jag ser inte mig själv som särskilt svartsjuk. Jag hade nog tagit lite nakenbilder på mig själv och gett till honom. Att han inte raderar bilderna på exen är såklart tråkigt men inget du kan kräva tyvärr.
    Fixa fina bilder på dig så det är du han tittar på, nåt annat har jag svårt att se.

• Aiyana

Be honom ladda ner alla bilder på sina ex på en USB sticka så slipper du se dem på er gemensamma dator. Jag förstår att du inte tycker det är så jätteskoj att ha dem där. Tycker också det är respektlöst att han inte lyssnar på dig och tar bort dem. Ladda er gemensamma dator full med naknenbilder på killar och säg att det är dina ex, då kanske det går lite fortare.  

• Tecum

Men det finns väl en anledning till att hans ex är - just ex? Nu är han med dig och jag utgår från att det är hans eget val.
    Häng inte upp dig på bilderna, inget blir bättre mellan er för att du framstår som svartsjuk och ställer krav. Men ta ett snack med honom om vad han känner för dig. Vet han att du vill att han ska ta bilder på dig också? Han kanske tror du blir sur om han frågar. Kanske han kommit över stadiet att ta en massa bilder på sin flickvän?
    Kom ihåg en sak, det är inget fel på dig! Men det kan vara så att han inte är så jätteattraherad av dig och där måste du försöka luska ut hur han ser på er relation. Felet ligger isf på honom! 

• Anonym (Gör slut)

Gör slut! Förstår inte varför du är med en man som inte släppt sina ex och dessutom har filmer och bilder på dom nakna. Extremt respektlöst.

• Anonym (Stina)

Hade exakt samma med min nuvarande. Från de att jag upptäckte bilderna och bad honom ta bort dom så tog det 6 månader innan han gjorde det!

Han får gärna ha bilder på sina ex och dom tillsammans och yada yada, men nakenbilder? Där drar jag min gräns

• Fiona M

Jag tycker man raderar nakenbilder när det tar slut, av respekt för exet om inte annat.

• smulpaj01
    Fiona M skrev 2017-08-04 13:05:45 följande:

Jag tycker man raderar nakenbilder när det tar slut, av respekt för exet om inte annat.

Ska man? Jag vet att mitt ex inte raderat det han har på mig trots ny kvinna, tror aldrig han kommer göra det. Vi avskyr varandra men bilderna (filmer) vägrar han radera och jag är tyvärr maktlös.
    Kommer aldrig göra så igen till min nya eller i framtiden. Man vet aldrig vad som händer i framtiden!
  • Anonym (Me)
    Anonym (Stina) skrev 2017-08-04 12:33:32 följande:
    Hade exakt samma med min nuvarande. Från de att jag upptäckte bilderna och bad honom ta bort dom så tog det 6 månader innan han gjorde det!
    Han får gärna ha bilder på sina ex och dom tillsammans och yada yada, men nakenbilder? Där drar jag min gräns
    Håller med
  • Fiona M
    smulpaj01 skrev 2017-08-04 13:34:37 följande:

Ska man? Jag vet att mitt ex inte raderat det han har på mig trots ny kvinna, tror aldrig han kommer göra det. Vi avskyr varandra men bilderna (filmer) vägrar han radera och jag är tyvärr maktlös.

Kommer aldrig göra så igen till min nya eller i framtiden. Man vet aldrig vad som händer i framtiden!

Ja, men då har han ju inte respekt för dig. Dåligt av honom.
  • smulpaj01
    Fiona M skrev 2017-08-04 15:33:51 följande:
    Ja, men då har han ju inte respekt för dig. Dåligt av honom.
    I nuläget har vi ingen kontakt alls så förhoppningsvis har han raderat bilder nu. Han är ett respektlöst svin både mot mig och den nya kvinnan annars. Hon förtjänar det dock men det gör inte jag.
  • Fjäril kär

Ställ frågan tvärtom till honom - Skulle hans ex uppskatta att finnas kvar på nakenbilder i er dator?

• Anonym (cc)
    Tecum skrev 2017-08-04 11:45:33 följande:

Men det finns väl en anledning till att hans ex är - just ex? Nu är han med dig och jag utgår från att det är hans eget val.

Häng inte upp dig på bilderna, inget blir bättre mellan er för att du framstår som svartsjuk och ställer krav. Men ta ett snack med honom om vad han känner för dig. Vet han att du vill att han ska ta bilder på dig också? Han kanske tror du blir sur om han frågar. Kanske han kommit över stadiet att ta en massa bilder på sin flickvän?

Kom ihåg en sak, det är inget fel på dig! Men det kan vara så att han inte är så jätteattraherad av dig och där måste du försöka luska ut hur han ser på er relation. Felet ligger isf på honom! 

Fast det är ju ingens fel om han inte är attraherad av ts..
  • Tecum
    Anonym (cc) skrev 2017-08-05 12:13:37 följande:
    Fast det är ju ingens fel om han inte är attraherad av ts..
    Egentligen inte. Men TS har kanske en annan syn på saken...
  • Anonym (Man)

För det första....ställ ultimatum! Radera varenda nakenbild omedelbart, eller så är det bye bye.

För det andra.....ställ aldrig upp på att låta en partner ta nakenbilder på dig!! I stort sett alla förhållanden håller en begränsad tid, men bilderna kommer finnas kvar i hans ägo även efter att det är slut. Det är otroligt naivt och dumt att låta en man fotografera dig naken! 

Om jag fick veta att någon man har nakenbilder på min flickvän skulle jag dumpa henne pga att hon visat så dåligt omdöme i tidigare förhållandet.

• smulpaj01
    Anonym (Man) skrev 2017-08-05 12:37:58 följande:

För det första....ställ ultimatum! Radera varenda nakenbild omedelbart, eller så är det bye bye.

För det andra.....ställ aldrig upp på att låta en partner ta nakenbilder på dig!! I stort sett alla förhållanden håller en begränsad tid, men bilderna kommer finnas kvar i hans ägo även efter att det är slut. Det är otroligt naivt och dumt att låta en man fotografera dig naken! 

Om jag fick veta att någon man har nakenbilder på min flickvän skulle jag dumpa henne pga att hon visat så dåligt omdöme i tidigare förhållandet.

Förstår hur du tänker. Men själv tänkte jag (lite naivt och korkat) att det var ett bra sätt att visa honom att jag var seriös och såg ett livslångt förhållande mellan oss. Men mina rosa glasögon är borta nu. Nu tar jag en dag i taget och vet att det kommer ta slut förr eller senare. Älskar honom nu dock, kanske inte imorgon!
  • Anonym (Jens)
    Anonym (äcklig) skrev 2017-08-04 11:27:53 följande:

Jag har inga problem med att min kille har ex, det har väl de flesta Jag med. 

Men för några månader sedan sprang jag på att min kille hade en massa nakenbilder på sina ex, han har aldrig ens varit intresserad av att ta bilder på mig näck och har mer eller mindre knappt en bild på mig fast vi varit tillsammans i några år. 

När han var tillsammans med sina ex så va det alltid delade profilbilder med dem på, pussbilder osv osv på facebook. Detta har stört mig lite, inte för att jag vill vara med på en sådan bild utan för att han inte verkar vilja ha det med mig. Som om han skäms för mig? 

Nu när jag hittade en massa nakenbilder kunde jag inte låta bli att jämföra oss. När jag dessutom påtalade detta med bilderna och sa att jag mådde dåligt över att han har nakenbilder på sina ex i vår dator lovade han att radera dem. Vilket inte hände, han lovade ingen, det hände inte osv osv. 

Nu känner jag mig totalt värdelös, äcklig rent av. Som om jag inte duger. Det känns som att han har kvar de där bilderna för att ha något att kolla på för att slippa se mig mer eller mindre. Han har tusentals bilder på sina ex påklätt och väldigt många på dem nakna, även filmer :-/ 

Känner mig otroligt ful och äcklig. Vet inte nå hur jag ska handskas med detta. Känner även ett stort svek då han lovat att ta bort och sedan inte gjort det. 

Hur fick du veta det? Snokat runt lite grant? Kanske hade han redan glömt dessa bilder tills du hittat dem? 

Bara att läsa, ställ ultimatum! Ja du, bara att försöka.
    Bryr mig inte det minsta hur många bilder jag ha på mina ex, eftersom de är mina ex.
    Däremot skulle min nuvarande får åka ut för sådana aktioner. 
  • Anonym (Jens)

Ni svenska tjejer tycker verkligen att ni är Guds gåva till alla män. Självklart ska mannen inte haft något liv tidigare, ändå ska han vara en hingst i sängen, tjänar mer än någon företags VC varje månad, älskar era föräldrar, börjar omedelbart bygga hus för att inte glömma fritidshuset, och självklart ska han göra er med barn också. Dessutom ska han ta ut föräldraledigheten från första veckan, vara en perfekt pappa och självklart ALDRIG, och då menar jag ALDRIG pratar med någon annan kvinna än er. 

Lycka till!

• Anonym (Hjärtat)

Det får man nästan räkna med.Män som har flera ex bakom sig,har många minnen kvar från dom.Både i hjärtat och bilder.Men lite dåligt med nakenbilder,men förvånar mig faktiskt inte.

• Anonym (Jöns)
    Anonym (Jens) skrev 2017-08-05 13:20:57 följande:

Ni svenska tjejer tycker verkligen att ni är Guds gåva till alla män. Självklart ska mannen inte haft något liv tidigare, ändå ska han vara en hingst i sängen, tjänar mer än någon företags VC varje månad, älskar era föräldrar, börjar omedelbart bygga hus för att inte glömma fritidshuset, och självklart ska han göra er med barn också. Dessutom ska han ta ut föräldraledigheten från första veckan, vara en perfekt pappa och självklart ALDRIG, och då menar jag ALDRIG pratar med någon annan kvinna än er. 

Lycka till!

Hoppsan bitter much?

Ts tråd handlar om respekt och nakenbilder på ex inte om att ha ex eller påklädda bilder på ex.
    Tror knappast alla exen känner sig helt bekvämma heller över at than inte raderat bilderna.

Men du kanske skulle vara helt ok om din fru/sambo/flickvän hade nakenbilder på sina ex på sin dator? Nej knappast det med tanke på hur du gnäller på kvinnor i ditt inlägg så ta dina manstårar och bearbeta din bitterhet med en terapist så mår både du och din omgivning bättre.
Svar på tråden Han har nakenbilder på sina ex.