• nej11

I vilken vecka började ni köpa bebissaker?

Precis som rubriken säger, i vilken vecka började ni inhandla saker till er bebis?

Väntar första barnet och är i vecka 14 (13+5) och har just insett att det är endel grejer bebisen behöver haha. Är ju skönt att handla lite då och då för att sprida ut inköpen (dessutom väldigt roligt!)

När började ni handla till er bebis?
    Vad var viktigast för er den första tiden?

Samtidigt som jag vill känner jag att "tänk om det inte blir en bebis" fast jag sett bebisen på VUL i vecka 7 och 12. Dessutom känner jag mig inte ett dugg gravid förutom illamåendet och tröttheten (och ömma bröstvårtor och lite molvärk..) men i min värld kan det bero på aaaallt annat än graviditeten hehe.

Oj nu blev det en hel bok ;)

• Svar på tråden I vilken vecka började ni köpa bebissaker?
  • Carambolan

Med första barnet beställde vi vagn runt vecka 26 tror jag (det var 8 veckor leveranstid på den vi ville ha) men allt annat köpte vi sista två månaderna.

• eiwaliih

Hej, jag och min sambo köpte första bebissaker redan i vecka 6 förra graviditet men det slutade tyvärr i MF. Nu är vi i veckan 6 igen och vi har sagt att vi ska lugna oss denna gång haha. Dock har det inte funkat, vi har köpt första bodysar när de varit rea. Och vi känner ju som er att sprida ut köpen lite varje månad blir så mycket mer praktiskt ekonomiskt. Jag försöker att inte inte grunna så mycket på OM det blir MF denna gång osv. Utan vi köper lite pö som pö men vi väntar nog med de dyraste saker så som vagn till kanske vecka 18 och framåt :) man blir ju så ivrig att handla gulliga saker :D

Har ni hunnit handla något än?:)

• nej11
    eiwaliih skrev 2017-08-05 21:58:16 följande:

Hej, jag och min sambo köpte första bebissaker redan i vecka 6 förra graviditet men det slutade tyvärr i MF. Nu är vi i veckan 6 igen och vi har sagt att vi ska lugna oss denna gång haha. Dock har det inte funkat, vi har köpt första bodysar när de varit rea. Och vi känner ju som er att sprida ut köpen lite varje månad blir så mycket mer praktiskt ekonomiskt. Jag försöker att inte inte grunna så mycket på OM det blir MF denna gång osv. Utan vi köper lite pö som pö men vi väntar nog med de dyraste saker så som vagn till kanske vecka 18 och framåt :) man blir ju så ivrig att handla gulliga saker :D

Har ni hunnit handla något än?:)

Beklagar ert MF och ett stooort lycka till med denna graviditet <3

Man blir ju tokig och vill köpa så fort man ser något, vi har köpt ett sett med kläder, 4 st nappar och 4 st nappflaskor. That's it haha. Är så rädd att det ska gå fel och så står man där med massa grejer, men förhoppningsvis får man ju användning av dom så småningomg ändå.. och försöker intala mig själv att efter ha sett en levande bebis i 12 så är risken liten..
  • Knappklara

Det är så individuellt och det finns aldrig några garantier under dessa 9 månader. Någonsin. Det finns inga rätt eller fel där. Handla när DU känner att det känns rätt för dig <3 Vid min första graviditet 2015 köpte vi dem första grejerna efter rutinultraljudet i v.19. Samma sak andra graviditeten efter rutinultraljudet v.18 -men det blev (helt utan anledning) två veckor senare ett MF i v.20. En jävla mardröm! Nu, i en tredje graviditet (v.21) som vi inte ens gått ut med officiellt tänker jag inte handla en pinal innan v.25-26. Men det HELT beroende på tidigare erfarenheter. Det är skitsvårt att veta, men gå på känsla!

• RååSa BuBBlan

Köpte första plagget i v 10, en body.. Sen efter kub så började vi kolla på vagn, hitttade den vi ville ha på rea så köpte den i v 15.

Nu är vi i v 23 och det mesta är inköpt Börjat inreda bäbis rum lite smått också :)

BF 6/12 och både födelsedagar och jul den perioden =dyrt så vill ha de mesta klart snart :)

Livet är underbart!
  • nej11
    Knappklara skrev 2017-08-06 10:09:11 följande:

Det är så individuellt och det finns aldrig några garantier under dessa 9 månader. Någonsin. Det finns inga rätt eller fel där. Handla när DU känner att det känns rätt för dig <3 Vid min första graviditet 2015 köpte vi dem första grejerna efter rutinultraljudet i v.19. Samma sak andra graviditeten efter rutinultraljudet v.18 -men det blev (helt utan anledning) två veckor senare ett MF i v.20. En jävla mardröm! Nu, i en tredje graviditet (v.21) som vi inte ens gått ut med officiellt tänker jag inte handla en pinal innan v.25-26. Men det HELT beroende på tidigare erfarenheter. Det är skitsvårt att veta, men gå på känsla!

Tack för svar, beklagar ditt mf. Mardrömmen för en förälder <3 önskar er all lycka i denna graviditet <3

Jag känner att jag vill köpa saker lite pö om pö redan nu, då de stora inköpen som vagn/babyskydd etc ändå kostar endel, tänkt försöka fynda på black friday/mellandagsrean (bf februari).
    Men kläder/småsaker känns ju bra att köpa redan nu så man slipper att lägga så mycket pengar på en gång. Vecka 15 imorgon så kanske väntar till RUL i september ändå, har rul i vecka 20.
  • nej11
    RååSa BuBBlan skrev 2017-08-06 11:50:46 följande:

Köpte första plagget i v 10, en body.. Sen efter kub så började vi kolla på vagn, hitttade den vi ville ha på rea så köpte den i v 15.

Nu är vi i v 23 och det mesta är inköpt Börjat inreda bäbis rum lite smått också :)

BF 6/12 och både födelsedagar och jul den perioden =dyrt så vill ha de mesta klart snart :)

Livet är underbart!
    Skönt att ha det gjort ändå :) att du vågade haha!
    Känner mig så ogravid i kroppen vissa dagar förutom molvärk (är då *säker på mf* då det gör ont) så känner mig rädd att om jag köper något *jinxar* man och det går åt helevete. Inser hur sunda tankar jag har
  • Harmonica

Vi köpte vagn och babyskydd fyra veckor före bf och lite mer saker ett par veckor senare. En mössa köpte vi drygt två månader före bf. Ingen av oss ville handla så mycket innan kotten kom eftersom hela grejen med att vänta barn var science fiction fö oss.

• nej11
    Harmonica skrev 2017-08-06 15:12:43 följande:

Vi köpte vagn och babyskydd fyra veckor före bf och lite mer saker ett par veckor senare. En mössa köpte vi drygt två månader före bf. Ingen av oss ville handla så mycket innan kotten kom eftersom hela grejen med att vänta barn var science fiction fö oss.

Det är ju det, science fiction haha. Det känns lite som att om man köper grejer blir det dock liiite verkligare
Svar på tråden I vilken vecka började ni köpa bebissaker?