• Blancoo

Kk eller mer??

Har träffat en kille nu i ungefär 2-3 månader. I början pratade vi väldigt mycket och han var kärleksfull av sig.

Jag har även vart med på hans jobb, följt med på ett möte, träffat hans storebror lite snabbt liksom hej och hejdå på hans jobb och även träffat en av hans vänner. Men när vi ses har vi bara sex och efter så chillar vi kanske en stund, går o äter osv han bjuder alltid på saker, verkar inte skämmas eller "gömma" mig så att säga för jag har gått med honom i centrum där han bor o träffat på folk han känner.

Men jag vet inte om det är en KK relation eller något mer? Frågade han för ett tag sen och hans svar var typ "det du vill" eller "vi tar de sen när vi ses" men det glömdes bort... men han är rätt överbeskyddande över mig ändå och liksom omtänksam. Frågar om jag träffar någon annan och när jag ställt den frågan till honom får jag svar som "jag har inte träffat nån annan på väldigt länge så du behöver inte oroa dig". Men vi pratar inte lika ofta som vi gjorde i början, inte varje dag utan några gånger i veckan kanske och de stör mig också för jag vill inte "bara ha sex" eller nånting sånt jag är mer en förhållande person.

Hur ska jag göra, någon som kan dela med sig sina tankar om vad ni gjort i denna situation? Låter det bara som en kk relation eller något mer?

• Svar på tråden Kk eller mer??
  • U never saw me

Tycker att det låter som att han vill ha ett förhållande med dig. Men enklast är kanske att ha diskussionen direkt med honom nu så det inte blir massa missförstånd som bara ställer till det.

• Anonym (Min erfarenhet)

Av det du skriver så låter det som att han inte är ute efter något seriöst. Han är en harig typ som har lärt sig att tjejer blir kära och då är det bäst att låta dom tro att det är något mer. 

Hur är han med att ringa och skicka sms när ni inte ses? Vill han prata? Hur länge är ni ifrån varandra?

• Blancoo
    U never saw me skrev 2017-08-06 18:00:22 följande:

Tycker att det låter som att han vill ha ett förhållande med dig. Men enklast är kanske att ha diskussionen direkt med honom nu så det inte blir massa missförstånd som bara ställer till det.

Ja jag har försökt men vet inte riktigt hur jag ska ta upp det.. förut när jag tog upp detta fick jag inget riktigt svar av honom
  • Blancoo
    Anonym (Min erfarenhet) skrev 2017-08-06 18:10:00 följande:

Av det du skriver så låter det som att han inte är ute efter något seriöst. Han är en harig typ som har lärt sig att tjejer blir kära och då är det bäst att låta dom tro att det är något mer. 

Hur är han med att ringa och skicka sms när ni inte ses? Vill han prata? Hur länge är ni ifrån varandra?

Han hör inte av sig sådär jätte ofta som han gjorde förut, kanske ringer nån gång och frågar vad jag gör och hur det är eller smsar.

De varierar väldigt mkt hur ofta vi ses, ibland 2-3 gånger i veckan ibland kan de gå en vecka utan att vi ses.
    Blancoo skrev 2017-08-06 18:12:25 följande:
    Han hör inte av sig sådär jätte ofta som han gjorde förut, kanske ringer nån gång och frågar vad jag gör och hur det är eller smsar.

De varierar väldigt mkt hur ofta vi ses, ibland 2-3 gånger i veckan ibland kan de gå en vecka utan att vi ses.
    Om jag utgår från mig själv...När jag träffat någon som jag stämmer med så kan jag lätt spendera en eller ett par timmar om dagen i telefon med honom. (Har barn, så kan inte träffas jämt.) Jag märker också om han är intresserad. Sånt märker man. Sedan så är alla olika, förstås. Alla kanske inte är verbala, men jag skulle inte träffa en icke verbal man.

Nja, jag får lite dåliga vibbar av det du skriver. Han är nog inte helt seriös med dig, i alla fall inte längre. 
  • Blancoo
    Anonym (Min erfarenhet) skrev 2017-08-06 18:25:40 följande:

Om jag utgår från mig själv...När jag träffat någon som jag stämmer med så kan jag lätt spendera en eller ett par timmar om dagen i telefon med honom. (Har barn, så kan inte träffas jämt.) Jag märker också om han är intresserad. Sånt märker man. Sedan så är alla olika, förstås. Alla kanske inte är verbala, men jag skulle inte träffa en icke verbal man.

Nja, jag får lite dåliga vibbar av det du skriver. Han är nog inte helt seriös med dig, i alla fall inte längre. 

När vi ses så är det som att jag glömmer att vi inte pratar så ofta, vi klickar liksom om du förstår vad jag menar. Vi kan skämta och sitta och prata skojbråka osv han vill alltid vara nära mig, ha mg i knät kramas osv. Men jag vet inte riktigt vad jag ska göra, låter de som att han leker med mig då eftersom han inte hör av sig ofta längre trots att de inte är någon skillnad när vi ses?
    Blancoo skrev 2017-08-06 18:33:47 följande:
    När vi ses så är det som att jag glömmer att vi inte pratar så ofta, vi klickar liksom om du förstår vad jag menar. Vi kan skämta och sitta och prata skojbråka osv han vill alltid vara nära mig, ha mg i knät kramas osv. Men jag vet inte riktigt vad jag ska göra, låter de som att han leker med mig då eftersom han inte hör av sig ofta längre trots att de inte är någon skillnad när vi ses?
    Om jag utgår från egna erfarenheter, ja. Jag har själv varit med om detta och trodde knappt att det kunde vara sant. Men så kan det vara. Dom kan vara så gulliga och kärleksfulla när man träffas såå, och ändå vill dom inte ha något seriöst med en.

Ring honom och fråga. Bättre att du får veta vad han vill väl?
  • Anonym (G)
    Blancoo skrev 2017-08-06 18:10:22 följande:
    Ja jag har försökt men vet inte riktigt hur jag ska ta upp det.. förut när jag tog upp detta fick jag inget riktigt svar av honom
    Och anledningen till att du inte fick ett riktigt svar är ju att han inte ser på dig som någon seriös, men det vill han inte säga, så klart.
  • Anonym (G)
    Men när vi ses har vi bara sex 

Säger ju allt, tycker jag...
  • Blancoo
    Anonym (Min erfarenhet) skrev 2017-08-06 18:47:08 följande:

Om jag utgår från egna erfarenheter, ja. Jag har själv varit med om detta och trodde knappt att det kunde vara sant. Men så kan det vara. Dom kan vara så gulliga och kärleksfulla när man träffas såå, och ändå vill dom inte ha något seriöst med en.

Ring honom och fråga. Bättre att du får veta vad han vill väl?

Ja jag får nog ringa o fråga han så får jag se vad vi kommer fram till
  • Anonym (Lösning)

Du beskriver ett problem som jag tror de flesta som varit i ett KK-förhållande känner igen sig i.
    Precis som du avskyr jag när det inte är så tydligt vilken relation man har. Nu var det ju en KK-relation jag sökte då.

Jag löste det genom att skriva kontrakt som reglerade ramarna för vår KK-relation. (hur ofta vi kan ses så det inte går överstyr, graden av känsloinblandning, osv)

Fast hon vägrande skriva på. Sen sa hon att jag var asperger.

Det blir ju lite tydligare med nedskrivet så försök med din KK/pojkvän så är det ju svart på vitt hur ni ska ha det. Kan ju hända att han ser nyktrare på den goda idën med kontrakt.

Anonym (Lösning) skrev 2017-08-06 19:06:25 följande:

• Anonym (LemonGirl)
    Anonym (Lösning) skrev 2017-08-06 19:06:25 följande:

Du beskriver ett problem som jag tror de flesta som varit i ett KK-förhållande känner igen sig i.
    Precis som du avskyr jag när det inte är så tydligt vilken relation man har. Nu var det ju en KK-relation jag sökte då.

Jag löste det genom att skriva kontrakt som reglerade ramarna för vår KK-relation. (hur ofta vi kan ses så det inte går överstyr, graden av känsloinblandning, osv)

Det blir ju lite tydligare med nedskrivet så försök med din KK/pojkvän så är det ju svart på vitt hur ni ska ha det. Kan ju hända att han ser nyktrare på den goda idën med kontrakt.

LOL!!!! Jag hoppas verkligen, verkligen att du skämtar.

Ts, för guds skull. Inga jävla kontrakt.

Killen ser dig bara som kk. Antingen accepterar du det eller så avslutar du. NU. Skäm inte ut dig med att fråga. Av din beskrivning syns det från månen: he's just not into you. Fuck him, gå vidare. Bland 5 miljoner män i Sverige finns det säkert tusentals som kommer att uppskatta dig och älska dig. Men det gör inte den här snubben.

Ta hand om dig.
  • Anonym (Oseriös)

Av din beskrivning så tycker jag det är klockrent kk-förhållande och även extremt tydligt att han inte vill ha nåt mer. Om jag vore du skulle jag inte ens fråga honom, för han kan säkert hitta på ett svar som "låter bra" i dina öron, t.ex. att han "behöver lite mer tid" och bla bla bla. Vips så går månaderna (och åren), och du slösar tiden på ingenting. Näe gå vidare och hitta nån seriös, är mitt tips...

• Anonym (Nyfiken)

I liknansw situation...hur slutade detta? :O
    Enl mig så kan man ligga utan att endast ligga, men vad vet jag...

• Anonym (Laura)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2020-03-23 14:44:54 följande:

I liknansw situation...hur slutade detta? :O
    Enl mig så kan man ligga utan att endast ligga, men vad vet jag...

Visst kan man ligga utan att enbart vara kk, men jag skulle ta det som en varningssignal om personen man träffar inte vill definiera förhållandet (som i TS situation). Om du frågar personen du har en liknande situation med vad ni är eller om ni är ett par, vad svarar hen då? Om hen, som i TS fall, enbart viftar bort det skulle jag lämna. Jag orkar inte hålla på och undra och fundera vad personen jag är med vill. 
  • Anonym (Nyfiken)

Det betyder inte att man är kks heller, utan då är det gråzonen, steget innan ngt seriöst. KKs är liksom...inga känslor eller ngnting inblandat, här finns uppenbarligen känslor och intresse. Ordet KK ska man inte heller slänga ut hursomhelst. Hade han velat vara KK hade han nog sagt det rakt ut.
    Så jag tror att killen kan 1) inte känns sig redo än (men det betyder inte att han skulle ta relationen som KKs eller 2) vill att hon ska ta initiativet och låta henne bestämma.
    Det är inte svart och vit dvs KK eller seriös. Det finns faktiskt ett steg emellan och hur lång tid man är där är det olika. 2-3 mån är inte mycket tid för att dejta. Vissa behöver lite mer tid. Hade det varit uppemot 6mån - 1år hade jag kanske stuckit, men inte efter bara några månader. Vi vet ingenting om killen heller - vissa vill ta det långsamt - it's actually a thing

• Anonym (Laura)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2020-03-23 19:17:33 följande:

Det betyder inte att man är kks heller, utan då är det gråzonen, steget innan ngt seriöst. KKs är liksom...inga känslor eller ngnting inblandat, här finns uppenbarligen känslor och intresse. Ordet KK ska man inte heller slänga ut hursomhelst. Hade han velat vara KK hade han nog sagt det rakt ut.
    Så jag tror att killen kan 1) inte känns sig redo än (men det betyder inte att han skulle ta relationen som KKs eller 2) vill att hon ska ta initiativet och låta henne bestämma.
    Det är inte svart och vit dvs KK eller seriös. Det finns faktiskt ett steg emellan och hur lång tid man är där är det olika. 2-3 mån är inte mycket tid för att dejta. Vissa behöver lite mer tid. Hade det varit uppemot 6mån - 1år hade jag kanske stuckit, men inte efter bara några månader. Vi vet ingenting om killen heller - vissa vill ta det långsamt - it's actually a thing

Fast sådär är det ju inte alls? KK betyder ju inte att man dejtar? Generellt sett är inte förstadiet till en seriös relation en KK-relation. En KK är ju enbart sex och är inte menat att bli något annat. Att dejta, även om det inte är seriöst än, betyder ju att man vill undersöka om det finns känslor där för att bli seriöst. Man dejtar ju inte sin KK.

Träffar jag en kille vill jag veta direkt var han ser oss gå. Är han ute efter en KK är det ju slöseri med tid om jag vill ha ett förhållande.

Det handlar ju bara om veta avsikterna bakom relationen. Inte tvinga in en person i ett seriöst förhållande tidigt i dejtingstadiet.
  • Anonym (Nyfiken)

Ja du har rätt. Jag menade mer att ibland när man dejtar blandar man ju sex + träffas + massa saker dvs gråzonen.

Svar på tråden Kk eller mer??