• Gurkan25

Pojknamn!

Hej! Jag och min sambo väntar vårt första barn, en pojke i december.

Pappan är halv-persisk och vi vill jättegärna ha ett namn som fungerar bra både här i Sverige och i Afghanistan. Vi gillar alla namn och kan verkligen inte bestämma oss även om det är ett bra tag kvar!

Rösta på det ni tycker är finast, motivera gärna!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Pojknamn!
  • gnipökåms

Jag fullkomligt älskar namnet Omid, tycker det är så himla fint, det är även enkelt att uttala här i Sverige och låter inte dåligt på svenska. 

Dock så är Benjamin nog det namn som funkar bäst i Sverige eftersom många helsvenska barn döps till det.

Arian och Jasper kan nog lätt bli till Adrian och Jesper. Några kommer nog att vilja uttala Navid som David med ett långt a, vilket jag gissar är fel sett. 

• Mizzys

Gillar Benjamin, funnkar både i Sverige och i utlandet. Låter även lite exotiskt.

Fint namn och även förkortningen Benji är fint.

Känns även som ett namn som inte blir omodernt.

• fluu

Benjamin tycker jag jättebra om! Det är så vackert, enkelt och klassiskt. Gör du om Zakaria till Sakarias /Zacharias så är det en riktig favvo hos mig!

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • DenNamnbitne

Jag tycker att Darius är ett snyggt och häftigt namn som både känns europeiskt och asiatiskt.

• Bluebulb

Benjamin på förstaplatsen.

Darius är fint, likaså Zacharias (men med "s" som ändelse, annars ser det ut som ett flicknamn på svenska)

• Anonym (Nova)

Tycker Daario är fint :D 

Svar på tråden Pojknamn!