• Malmal2

Min man kan inte få stånd

Min man har fått svårt att få stånd i drygt 2 år, han har tappat sexlusten. Vi har försökt med tabletter men det har inte hjälpt. Han är en stolt man som vägrar gå till dr för undersökning. Han säger att det är inget fel på han det är jag som är problemet. Enligt honom är jag tjock, och pressar honom för att ha sex????!!!! ;( jag väger 63kg och 163 lång.

Vi har en 12 årig dotter som kommer då och då till oss för att se va vi "gör". Vi har inte gjort ngt som har gjort henne nyfiken. Hon har varit så här i 2 år och vi har kontaktat psykologen och det har hjälp lite grann men min man säger nej nej " jag är rädd att hon kommer" Hon är så mammig och vill helst sova bredvid mig.

Min man säger att han är trött, stressad och att jag måste träna?? din kropp är slö osv osv

Min fråga är till er är att vad ska jag göra? Varför har han tappat sexlusten? Jag har försökt allt för att få igång honom men men.

• Svar på tråden Min man kan inte få stånd
  • Anonym (...)

1: det låter som att han är dum i huvudet som uttrycker sig så om dig

2: det låter som att han är otrogen

• Anonym (Boo)

Vad tråkigt.

Det låter som att din man har grava problem (och då pratar jag inte om det borttappade ståndet) och låter det gå ut över dig. Jag förstår överhuvudtaget inte varför du nämner er 12-åriga dotter i detta inlägg, är det för att du liksom jag tänker att det pågår något galet i ert hus?

Tala med din dotter. Kan det vara så att din man/pappa är på er dotter istället för dig?

Hoppas det löser sig. Att er dotter verkar vara nyfiken på er känns inte sunt.

Kram

• Anonym (Jadu)

Din man mår nog jävligt dåligt. Jag skulle vilja säga att han är dum i huvet med sina kommentarer. Men om han inte är sån i vanliga fall så mår han förmodligen jätte dåligt. "Starka" män viker sej inte förrän det är för sent..

• Lucky176

Du är inte tjock och din man reagerar på ett jävligt märkligt sätt! Han borde gå till läkaren och få sitt problem utrett.

Sen undrar jag med varför du drar in din dotter i det hela? Fast en 12-åring borde kunna sova själv faktiskt. Varför ligger hon inte i sin egen säng?

• Anonym (ursäkter)

Tror knappast du kan vara tjock med de proportionerna! Jag har ungefär samma förutom ett par cm längre och ett par kilo mindre men är riktigt smal och vältränad. Kanske lite muskler som väger men tror det är din man som vill ha något att skylla på, vilket är ytterst sårande och kränkande för dig. Acceptera inte detta beteende. Tvinga med honom till Familjeterapi eller kräv att ni talar ut om saken. Ställ ultimatum.!

Beror det i grunden som jag tror att mannen tapat sina känslor och attraktoion för dig så kan det vara svårt att lösa. Har mina känslor väl försvunnit på det romantiska planet, kommer de aldrig åter.Och försök vänja dottern av med detta  beteende som bara gör att hon inte blir självständig och utvecklas tryggt.

• Malmal2

Nej han är inte otrogen, vi har haft problem med dottern i 2,5 år för att hon kom till oss mitt i natten och ville sova hos oss. Vi har förökt alla möjliga för att hon gick till sitt rum men nej det blev värre. Dottern är kontrolfreek, vi har varit hos massor med pykologer och allt annat. Hon har blivit lite bättre men min man fortfarande är "rädd" för henne att hon kommer till oss.

Även om de är inte hemma så händer det inget, han skyller på att jag måste träna och få muskel???!!!

Han har tappat sexlusten helt enkelt och han vägrar att gå till en läkare pgv stolthet:(

Han är 51 år och jag är 40, vi har 2 dottrar på 16 och 12.

Livet har blivit meningslös ;(

• Anonym (Jadu)
    Malmal2 skrev 2017-08-07 14:34:00 följande:

Nej han är inte otrogen, vi har haft problem med dottern i 2,5 år för att hon kom till oss mitt i natten och ville sova hos oss. Vi har förökt alla möjliga för att hon gick till sitt rum men nej det blev värre. Dottern är kontrolfreek, vi har varit hos massor med pykologer och allt annat. Hon har blivit lite bättre men min man fortfarande är "rädd" för henne att hon kommer till oss.

Även om de är inte hemma så händer det inget, han skyller på att jag måste träna och få muskel???!!!

Han har tappat sexlusten helt enkelt och han vägrar att gå till en läkare pgv stolthet:(

Han är 51 år och jag är 40, vi har 2 dottrar på 16 och 12.

Livet har blivit meningslös ;(

Då får du fråga om han accepterar att du skaffar en kk pga att du har dina behov. Sätt hårt mot hårt.
  • bebis2018

Jag hade sagt åt din man att vill inte han ha sex med dig så finns det andra som vill. Du ska inte behöva ta sådan skit från han! Och du har behov som alla andra!! Då kan han ju leva i celibat!

• lavernsolomon

Hej.

Det är inte alltid helt enkelt med erektionsproblem, och som du skriver tar många män illa vid sig och ser det som något som skadar dess stolthet att konsultera en läkare om det. 

Det finns en bra genomgång om orsaker till erektionsproblem som berör lite olika punkter och orsaker om det hjälper, du hittar den här: https://se.treated.com/erektil-dysfunktion-impotens/8-orsaker-till-erektionsproblem

Potenslinjen (https://www.potenslinjen.se/) har också bra information och rådgivning. Glöm inte bort att det är mycket vanligt med erektionsproblem och det ska absolut inte vara något att skämmas för - eller något som han ska ta ut på dig eller någon annan.

Lycka till!

• Anonym (Marre)

kan va så att han har dålig sexlust eller erektions problem och skäms för de och säger dumma saker till dig för att skydda sig själv. han behöver inte va otrogen men han kanske sitter och runkar på dagarna om de är så att han har erektions problem så finns de massa sidor att köpa potensmedel på.
    Jag köper mina potensemdel på www.ortensapotek.com dom har alltid levererat bra potensmedel.

Svar på tråden Min man kan inte få stånd