• Anonym (Ullared)

Kläder på Ullared?

Vad kostar kläder på Ullared (Gekås)? Funderar på att åka dit för att handla kläder till barnen men vet inte om det är värt, har en bit att åka. Vad är det för priser, är det billigare än på kedjorna? 

• Svar på tråden Kläder på Ullared?
  • Anonym (H)

Nja alltså det är några kronor billigare än h&m. Så ska du inte köpa mer än kläder så förlorar du nog på att åka dit om du har långt dit.

• Anonym (Lego)

Legot tycker jag är mycket billigare där. Men somsagt, han man en bit att åka kanske det blir mer som en utflykt/kul grej och inte jättemycket sparande.

• Anonym (Man och pappa)

Grejen med Ullared är det enorma utbudet och de generellt låga priserna. Du kan gå in i vilken affär som helst och hitta något som är billigare på Ullared, men INGEN affär kommer i närheten om du ska köpa en mycket och hittar vad du söker. Hade vägarna förbi i somras och köpte 2 skitsnygga (lite dyrare) skjortor samt en slafsig sommarskjorta, ett brett läderbälte, 3 par kalsonger och en funktionströja - allt för under 600 kr.

Jag har ofta vägarna förbi, och passar på av den anledningen. Hade det bara varit för kläderna så hade jag inte åkt 30 mil då de har jättemycket som inte är i min smak, men det är liksom helheten som gör det värt besväret.

Och utbudet på barnkläder var enormt och oslagbart billigt när pojken var liten. Köpte tre vinteroveraller till mycket lägre pris än vad en av bästa märket kostade i stan. Och eftersom alla overaller blir blöta så var det bättre att ha tre än en.

Om man bara tänker kläder för en enskild person så kan Ullared vara en besvikelse, men ser man till en familj och tänker kläder, prylar och mat så får man vara jävligt speciell om man inte ska åka därifrån med ett leende på läpparna.

• Anonym (I)

Var där i helgen (kollade bebissaker)

Lite styckpriser från helgen :)

Bebisbody 35 kr

Byxor 35kr

Bebissrrumpor 14kr

Bebisoverall 199-229

Lammskinn 299kr

Vet ej hur det var med priser för de lite större barnen.

• ventilera mera

Jag var där en sväng tidigare i sommar och tittade väl inte jättemycket på kläder då vi mest gjorde det för skojs skull men jag köpte med en del till mina söner som har storlekar mellan 146-164 ungefär. Köpte snygga pikeér för 69 eller 79 och sommarlinnen för 39, t-shirts fanns för 39 upp till runt hundralappen men de flesta kostar typ 49-59. Hoodies för hundringen och mjukisbyxor för typ 69. Shorts för ungefär samma. Gympashorts och t-shirts kostade 29 per del.

Passade dessutom på att köpa t ex Vanish som kostade runt 70 kronor för en jätteburk, och det är ju inte helt fel att ha när man har barn...Skrattande

• sextiotalist

Hemtextil har jag köpt massor, betydligt billigare än vad man köper på andra ställen. Förvisso inte högsta kvaliteten, men handdukarna har hållit i många år, många tvättar.
    Badrumsmattor i frotté har de jättebilligt.

• LFF

Vi var där förra sommaren och även om kläderna ligger strax under tex HM och liknande så var utbudet helt strålande! Har två killar och som pojkmamma är man inte helt van vid det utbudet på "killkläder". Tycker även att det varit bra kvalitet på det vi köpte då. Definitivt bättre än HM. Och allt fanns i alla storlekar, till skillnad från när man besöker outletbutiker, då är det ju alltid en chansning på om det finns rätt storlek.

Sen är det oslagbara priser på leksaker. 

Förhoppningsvis kan vi åka ner senare i höst och handla. 

• Plupp73

Vi bor rätt nära Ullared - ca 1h.

Det vi köper som faktiskt är billigt är:

- tandkräm

- smink och hygienprodukter

- leksaker - vi köper massor och har sedan ett presentförråd inför kalas etc. Särskilt saker som normalt är dyra leksaker är billiga där.

- träningskläder, underkläder

- jackor

- väskor

- hästsaker, hundsaker, elprylar, bilprylar

Schampoo, balsam osv är egentligen inte billigare än ÖB, vanliga kläder går ju alltid att hitta billigt i de vanliga affärerna, men vi handlar lite även där.

• Plupp73
    Plupp73 skrev 2017-08-07 14:31:31 följande:

Vi bor rätt nära Ullared - ca 1h.

Det vi köper som faktiskt är billigt är:

- tandkräm

- smink och hygienprodukter

- leksaker - vi köper massor och har sedan ett presentförråd inför kalas etc. Särskilt saker som normalt är dyra leksaker är billiga där.

- träningskläder, underkläder

- jackor

- väskor

- hästsaker, hundsaker, elprylar, bilprylar

Schampoo, balsam osv är egentligen inte billigare än ÖB, vanliga kläder går ju alltid att hitta billigt i de vanliga affärerna, men vi handlar lite även där.

+ heminredning, mattor, lampor, gardiner osv
Svar på tråden Kläder på Ullared?