• Anonym (Ts)

"svärfar" hatar mig

Min sambos pappa tål inte mig och mina barn. Han är så besviken att hans son träffade en kvinna som redan har två barn och dessutom är 6 år äldre.
    Min sambo älskar sin pappa såklart och vill inte se vad han gör mot mig. Och jag ger snart upp vår relation pga detta.
    Alla ser utom min sambo.
    Hans pappa gör allt för att förstöra vår relation.
    Han bjuder bara med min sambo hem på middag till sin andra son och vill alltid att de ska göra familjegrejer utan mig. När jag frågar min sambo varför inte jag fick komma säger han bara att pappa glömde nog bara bjuda dig. Glömde? Vi har varit ett par i 8 år och bott ihop i 5 år. Nä han ville inte ha mig där.
    Igår kom pappan hit och hälsade på. Han hälsade inte ens när han kom utan gick direkt in i köket. Jag vägrar att behandlas så här så jag gick efter och sa glatt hej och gav honom en kram. Han blev så besvärad av att jag fikade med dom och han satt och sneglade på mig konstant. Man riktigt ser avskyn i hans ögon.
    Någon mer med liknande erfarenhet? Hur orkar man och kan relationen överleva detta?

• Svar på tråden "svärfar" hatar mig
  • Påven Johanna II

Gillar du honom då? Annars förstår jag inte vad det spelar för roll om din sambo umgås med sin pappa och du (och barnen) slipper? Det är givetvis olyckligt att kemin inte finns men det är väl knappast tvunget att umgås med sina svärföräldrar om det inte fungerar och inte ger något positivt. 

Hur menar du att din och sambons relation tar stryk av detta? Vill du att sambon ska säga upp kontakten med sin pappa eftersom pappan inte har den relation till dig som du skulle vilja?

• Anonym (anne)

Jag kan förstå att det tär när sambon inte ens vill erkänna att pappan tar så stort avstånd. I övrigt är det naturligtvis sorgligt att aldrig bli bjuden men om du och din sambos relation störs utöver det så får du väl släppa din vision av att ni ska kunna umgås. Men kommer han hem till er bör han kunna säga hej. Modigt av dig att ge honom en kram, kan vara rätt väg Jag tror inte det kommer omvända honom men så länge han vägrar hälsa kan du fortsätta med det tycker jag.

• Anonym (anne)
    Anonym (anne) skrev 2017-08-07 15:33:12 följande:

Jag kan förstå att det tär när sambon inte ens vill erkänna att pappan tar så stort avstånd. I övrigt är det naturligtvis sorgligt att aldrig bli bjuden men om du och din sambos relation störs utöver det så får du väl släppa din vision av att ni ska kunna umgås. Men kommer han hem till er bör han kunna säga hej. Modigt av dig att ge honom en kram, kan vara rätt väg Jag tror inte det kommer omvända honom men så länge han vägrar hälsa kan du fortsätta med det tycker jag.

"inte störs utöver det" menade jag.
  • Anonym (Jösses)

Din svärfar är ju direkt ohyfsad. Är han otrevlig och obildad i största allmänhet? Liknar bonntölp som inte kan uppföra sig.

Hur vet du att han är sur pga dina barn och din ålder han är ohyfsad?

• Mamma till tre03

Hej

Föstår precis hur du menar. Relationen tar till slut stryk då dessa "barn" tycks ta sina föräldrars parti i mångt och mycket utan att vilja se det som deras förälder gör mot partnern och dessutom aldrig står upp för förhållandet.

Det tar till slut ut sin rätt och jag kan förstå hur det sliter på relationen.

Prata med din sambo igen, försök få honom att förstå, att lyssna på dina åsikter och att du vill att han ska finas där med dig och inte med sin pappa....

Lycka till!

• Anonym (Anna)

Fy fan vilket löjligt beteende från en vuxen människa! Man behöver inte tycka om alla, men man kan fasen vara trevlig när man möter dom!

• Tecum
    Påven Johanna II skrev 2017-08-07 14:54:59 följande:
    Gillar du honom då? Annars förstår jag inte vad det spelar för roll om din sambo umgås med sin pappa och du (och barnen) slipper? Det är givetvis olyckligt att kemin inte finns men det är väl knappast tvunget att umgås med sina svärföräldrar om det inte fungerar och inte ger något positivt. 

Hur menar du att din och sambons relation tar stryk av detta? Vill du att sambon ska säga upp kontakten med sin pappa eftersom pappan inte har den relation till dig som du skulle vilja?
    Håller med. Varför bryta med sambon och låta din ohyfsade svärfar vinna? Var glad att du slipper umgås mer än nödvändigt och var vänligt neutral när ni träffas. Alla kan inte gilla alla. Din sambo förstår säkert men vill släta över och intalar sig att det blir bättre. Enda gången du ska reagera är om sambon sätter sina föräldrar före sin egen familj.
  • Anonym (Alla gillar inte alla)

Vad ska TS prata med sambon om? Han älskar sin pappa, och det finns nog inget TS kan säga som kommer att ändra på det. Det har ju varit så här i 8 år.

TS behöver väl inte ha nån relation till sambons far över huvud taget..  Men jag håller med om att det var ofint av honom att inte hälsa när han kom. Det hör ju verkligen till vanligt folkvett. Men jag tycker också det var ganska larvigt av TS att demonstrera genom att ge "svärfar" en kram.

• Anonym (H)
    Anonym (Anna) skrev 2017-08-07 16:09:11 följande:
    Fy fan vilket löjligt beteende från en vuxen människa! Man behöver inte tycka om alla, men man kan fasen vara trevlig när man möter dom!
    Verkligen, han borde kunna uppföra sig vuxet.
  • Anonym (Obi Wan Kenobi)
    Anonym (Alla gillar inte alla) skrev 2017-08-07 17:18:30 följande:

TS behöver väl inte ha nån relation till sambons far över huvud taget..  Men jag håller med om att det var ofint av honom att inte hälsa när han kom. Det hör ju verkligen till vanligt folkvett. Men jag tycker också det var ganska larvigt av TS att demonstrera genom att ge "svärfar" en kram.

Det är svärfar som gör fel, inte TS. Om de inte ska ha någon relation så ska svärfadern vara portförbjuden i TS bostad. Det är sambons uppgift att ordna det.
    Självklart vill man inte släppa in någon som beter sig som svärfadern i sin bostad.
  • Anonym (Alla gillar inte alla)
    Anonym (Obi Wan Kenobi) skrev 2017-08-07 17:29:33 följande:
    Det är svärfar som gör fel, inte TS. Om de inte ska ha någon relation så ska svärfadern vara portförbjuden i TS bostad. Det är sambons uppgift att ordna det.
    Självklart vill man inte släppa in någon som beter sig som svärfadern i sin bostad.
    Jag har svårt att tro att sambon skulle porta sin far. Eftersom det varit så här i så många år utan att sambon brytt sig, kan jag bara dra slutsatsen att TS är inte lika viktig för sambon, som hans far är. Det är i alla fall så jag själv skulle tolka det, om jag var TS.
Svar på tråden "svärfar" hatar mig