Fråga till dig som "genast" hade en ny efter skilsmässa
Lite diskussion bara. Är själv av åsikten att det aldrig är bra att inleda nytt förhållande för snabbt efter skilsmässa - talar nu om mångåriga förhållanden med barn involverade (även utan barn samma åsikt), är övertygad om att man bör ge sig TID (samt barnen) att hitta sig själv, en vardag o gå genom alla känslofaser INNAN man är redo för en ny kärlek. Skilde mig för ett år sedan o har inte ännu ens tänkt tanken på dejting. Min x har väl även han nu först dejtat lite. Helt fine tycker jag. Vad som sedan är "genast" i detta ämne är vi ju olika åsikter om, lika många säkert som vi är på familjeliv. Men skiljer nån sig från mångårigt förh/äktenskap o dejtar följande helg, eller lever samboliv följande månad - så måste vi väl vara av samma åsikt?! -NOOO! Det kan inte vara möjligt att processera hela skilsmässokänsloskalan, hitta sig själv o ett välmående så snabbt. Ser det mer som nån slags bekräftelsetröst. För att nu inte alls tala om barnen o deras TID till acceptans av hela situationen. Att tala om "den stora kärleken som bara hände" känner jag liksom lite "come on"......efter att nyss flyttat isär efter 10-15år????! Vore intressant med tankar o åsikter, spec av dig som vet med dig själv det gick för snabbt....hur tänkte du, tänkte du på barnen alls, funderade du om det bara är en slags tröst? mm....