• ssangiss

    Astral projektion?

    Måste bara höra mig för...

    För något år sedan när jag satt ute på min balkong och tittade på naturen så kände jag helt plötsligt en stark känsla av att jag var ett med allt. Känslan var så otroligt stark och allt jag tittade på var jag. Träden, solen, blommorna, djuren. Jag kände mig ett med allt.

    Sekunden senare börjar det vibrera i hela min kropp, det vibrerar alltså EXTREMT mycket. Till slut får jag kramp i hela kroppen och jag kan inte röra mig överhuvudtaget. Min sambo fick bära mig in till sovrummet och någon minut senare gick det över.

    Detta har hänt en gång och aldrig mer efter den gången.

    Jag undrar då vad detta var för något? Vad betyder det?

  • Svar på tråden Astral projektion?
  • ssangiss

    Kan det vara så att det var en astral projektion? Men att jag blev för rädd för att gå ut ur kroppen helt?

  • Anonym (spirituell)

    Vilken härligt udda tråd här på FL. Måste varit både skrämmande och totalt magiskt att uppleva. Har aldrig haft något sådant men läst om detta fenomen och även Lucid dreaming och utomkroppsliga upplevelser.
    Goggla på sajter som är alterntiva och mer andliga så kan du nog hitta nformation om detta och andra som upplevt något liknande:)

    Hur har det känts efteråt?, Var det skrämmande att uppleva?

  • ssangiss
    Anonym (spirituell) skrev 2017-08-08 12:16:35 följande:

    Vilken härligt udda tråd här på FL. Måste varit både skrämmande och totalt magiskt att uppleva. Har aldrig haft något sådant men läst om detta fenomen och även Lucid dreaming och utomkroppsliga upplevelser.

    Goggla på sajter som är alterntiva och mer andliga så kan du nog hitta nformation om detta och andra som upplevt något liknande:)

    Hur har det känts efteråt?, Var det skrämmande att uppleva?


    Jag blev jätterädd när kroppen började krampa och jag var helt låst. Trodde att jag höll på att få ett anfall. Nu i efterhand så tycker jag att det var en riktigt häftig upplevelse. Jag är inte helt säker på vad just krämerna innebär men jag tror att det berodde på att jag spände min kropp för mycket. I stället skulle jag kanske ha varit helt avslappnad.
  • ssangiss
    ssangiss skrev 2017-08-08 14:03:30 följande:

    Jag blev jätterädd när kroppen började krampa och jag var helt låst. Trodde att jag höll på att få ett anfall. Nu i efterhand så tycker jag att det var en riktigt häftig upplevelse. Jag är inte helt säker på vad just krämerna innebär men jag tror att det berodde på att jag spände min kropp för mycket. I stället skulle jag kanske ha varit helt avslappnad.


    Kramperna ska det förstås vara, inte krämerna :)
Svar på tråden Astral projektion?