• RocketAnnie

Fritids 11-åring

Min dotter som är 11,5 år vill inte vara på fritds nu innan skolan börjar.
    Vi själva har börjat jobba. Det finns inga kompisar där att vara med.
    Och hemma själv vill hon inte vara.
    Har en son som är 8 år och han har inga problem att vara på fritids. Finns lite fler kompisar för honom. Men syskonen brukar gå hem sjäva efter lunch. Och då är det själva 3 tim tills jag kommer hem.
    Vet att det är många i hennes ålder som inte går längre på fritids. Men vad gör man när de inte vill vara sjäva hemma? Inte har någon mor-far förälder som kan vara där?
    Ibland känns det som om kompisarnas föräldrar ALLTID är ledig då det är lov!!!.
    Visserligen har väl en del äldre syskon som oxå är hemma.
    Lite jobbigt att dagligen få sms från dottern att hon tycker fritids är blää när man står på jobbet. 
    Vad gör man?
  • Svar på tråden Fritids 11-åring
  • viseversa

Ja vad ska ni göra?! Det är inte farligt att ha tråkigt. Hon får stå ut helt enkelt.

• RocketAnnie

Hon har själv kollat lite med kompisar. Hemma själv vill hon inte vara.
    OCH skulle hon mot för modan vara det. Ja, vad finns det då att göra........inte mycket mer än att glo på tv/platta/mobil. Vilket jag inte vill att de ska göra dagarna i ända.
    Tänkte mest kolla vad era barn gör.

• ABC73

Kolla om det finns idrottsaktiviteter, musikkurser, scouter eller annat som är schemalagda på eftermiddagen.

• ABC73

Kolla om det finns idrottsaktiviteter, musikkurser, scouter eller annat som är schemalagda på eftermiddagen.

• Lena

Hon är 11 hon får helt enkelt välja att vara hemma själv eller på fritids men inte klaga över det. Klart hon får spela titta den korta tiden på morgonen. Vill hon ha ett annat alternativ får hon komma med förslag så får ni se om ni kan lösa det. Ha inte dåligt samvete för att du jobbar!

• EpicNurse
    RocketAnnie skrev 2017-08-08 10:10:30 följande:

OCH skulle hon mot för modan vara det. Ja, vad finns det då att göra........inte mycket mer än att glo på tv/platta/mobil. Vilket jag inte vill att de ska göra dagarna i ända.

What? Det finns väl hur många saker som helst att göra?!

Finns massvis med olika pyssel (smycken, tvål, vuxen-målarböcker osv), baka, läsa, skriva noveller, gå ut och vara ute, hoppa studsmatta, cykla, skateboard, inlines, spela instrument/sjunga, bada.

Sen dör man inte av att ha tråkigt ibland heller.
    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Majan78
    RocketAnnie skrev 2017-08-08 10:10:30 följande:

Jag tycker att det är skönast om de tittar på tv/plattan osv när de är hemma själva så slipper jag oroa mig att det ska hända nåt eller att de ska hitta på nåt dumt.Att vara hos kompisar varje dag är ju inte rimligt i längden, inte heller att ta hem kompisar varje dag.
Svar på tråden Fritids 11-åring