• Anonym (Lukt)

Sambo sköter inte hygien

Har ett stort problem i våran relation. Min sambo är äcklig och duschar 1 gång i veckan och känner inte själv att han luktar svett. Jag tycker man borde fatta att man som man bör duscha iaf minst varannan dag. Hur ska ja få han att förstå?

Vi har köpt hus tillsammans för 4 månader sedan. Vill vara med honom men orkar snart inte längre med att han luktar illa..

• Svar på tråden Sambo sköter inte hygien
  • Anonym (Hm)

Har de här problemen uppstått efter att ni köpte hus ihop?

• Anonym (ovett)

Uuuuuuuuuuurk vilken snusk! Har träffat några såna karlar också som inte ens duschat på första dejten och inte tvättat sig i analen:/

Du måste ta ett allvarligt snack och ställa ultimatum...för en sak kan jag lova dig, det kommer inte bli bättre om du inte tar i det. Dessutom stinker många karlar mer med åldern!

Synd du inte kan ta en doftsticka och trycka upp i näsan på honom så han fick känna sin egen odör.Man kan ju inte skylla på att hans luktsinne är dåligt när han inte ens fattar att man måste tvätta sig varje dag, inte nödvändigtis duscha men iallafall tvätta de utsöndrande delarna och byta kläder.

• Träskvatten

Hur kommer det sig att du pratar med FL hellre än sambon?
    Tror ni har betydligt allvarligare problem med bristen på rak kommunikation än svettlukt.

• Träskvatten
    Anonym (ovett) skrev 2017-08-08 12:11:31 följande:
    Synd du inte kan ta en doftsticka och trycka upp i näsan på honom så han fick känna sin egen odör.Man kan ju inte skylla på att hans luktsinne är dåligt när han inte ens fattar att man måste tvätta sig varje dag, inte nödvändigtis duscha men iallafall tvätta de utsöndrande delarna och byta kläder.
    Du vet inte att man har svårt att känna sin egen lukt? Så är det i alla fall och det är så luktsinnet fungerar.

Brist på hygien är ofta ett tecken på att något inte är helt bra, depression tex. Man bör reda ut grundproblematiken istället för att hota sig till att få sin vilja fram.

• Anonym (Hm)
    Träskvatten skrev 2017-08-08 12:19:01 följande:

Du vet inte att man har svårt att känna sin egen lukt? Så är det i alla fall och det är så luktsinnet fungerar.

Brist på hygien är ofta ett tecken på att något inte är helt bra, depression tex. Man bör reda ut grundproblematiken istället för att hota sig till att få sin vilja fram.

Lite så tänker jag också. Det måste vara ett ganska nytt problem, för ingen väljer väl att skaffa hus ihop med någon som man tycker är äcklig? Gå till botten med vad problemet beror på. Är det en depression finns det hjälp att få.
  • Anonym (Lukt)

Tro mig jag har pratat med honom. Men han är så lättkränkt och tar allt så hårt. Hade jag sagt att de inte blir nått sex om han inte duschar, då säger han att de kvittar osv osv osv med allt. Hade ja sagt att du får börja sköta hygienen annars får vi separera, samma visa där då hade han sagt att då gör vi de då.

Allt har spårat ur de sista halvåret.

• Anonym (Hm)
    Anonym (Lukt) skrev 2017-08-08 13:20:03 följande:

Tro mig jag har pratat med honom. Men han är så lättkränkt och tar allt så hårt. Hade jag sagt att de inte blir nått sex om han inte duschar, då säger han att de kvittar osv osv osv med allt. Hade ja sagt att du får börja sköta hygienen annars får vi separera, samma visa där då hade han sagt att då gör vi de då.

Allt har spårat ur de sista halvåret.

Har du frågat honom varför han inte duschar? Vad händer när du pratar med honom på ett sansat sätt? Ingen vill egentligen lukta illa, om du känner det gör ju resten av världen också det. Hans arbetskamrater, kompisar, syskon och föräldrar - alla. Bryr han sig inte om vad någon annan tycker och tänker?
  • Anonym (Lukt)
    Anonym (Hm) skrev 2017-08-08 13:24:41 följande:

Har du frågat honom varför han inte duschar? Vad händer när du pratar med honom på ett sansat sätt? Ingen vill egentligen lukta illa, om du känner det gör ju resten av världen också det. Hans arbetskamrater, kompisar, syskon och föräldrar - alla. Bryr han sig inte om vad någon annan tycker och tänker?

Han säger att han inte bryr sig om nått vad andra tycker och tänker. Han har väldiga autistiska drag.. Kan kanske ha att göra med hygienen.
Svar på tråden Sambo sköter inte hygien