Snälla tips någom
Jag väntar mitt första barn nu i början av september 2017. Min sambo och jag träffades år 2016 i april och flyttade ihop tidigt. Allt mellan oss funkar felfritt, aldrig tjafs eller bråk. Jag sköter precis allt i hemmet, tvätt, städ, matlagning, disk, djuren, stor handling, ja allting, han behöver inte lyfta ett finger och gör inte de heller. Han jobbar, men innan jag blev gravid så hade jag två jobb och sen allt i hemmet som jag skrev. Vi har två hundar, en katt och två stora akvarium, inget av de hjälper han till med. Jag är 28 år och han 45. Jag är perfektionist och sjukt pedant, han är raggare ut i fingertopparna och stor drickare!
När han dricker så dricker han inte en öl utan en hel låda öl tills han somnar, han kan bli otrevlig, gapig och jobbig på fyllan, när jag blev gravid och vi hade pratat igenom detta många gånger om att behålla de, så bestämde vi även att han skulle lugna sig med drickandet rejält. Inte varje helg utan någon gång ibland om vi skulle ut. Han lovade mig de! Nu när jag nästan gått hela min graviditet färdig har han druckit och svikit mig gång på gång under hela sommaren nu. Kommit upp sent på kvällarna jätte full, nekar att han druckit, dagen efter lovar han att inte göra om de, veckan efter full igen, kommer upp somnar på soffan, bryr sig inte om jag har ont eller ätit på hela dagen tex. Känner mig jätte ensam i detta! Tänk om han är full när det är dax?! Bara några veckor kvar och han skiter fullständigt i vad jag säger.
Jag älskar honom verkligen, men just när de kommer till öl så sårar han mig gång på gång!
Kan till lägga att i ett tidigare förhållande så levde jag i misshandel som oxå var kopplat till öl i princip varje gång. Tycker inte om när folk i min närhet blir för fulla och otrevliga, och de vet han om.
Han har inget bra förflutet bakom sig heller!
Vad ska jag göra? Finns de någon som kan ge mig tips? Jag känner mig så ensam i detta!