• Beck4

    Medicinsk sekreterare

    Hej!

    Är det någon här inne som börja studera till medicinsk sekreterare nu i höst? Har ni köpt all kurslitteratur nu eller väntar ni till skolstarten ifall att litteraturlistan ev ändras?

  • Svar på tråden Medicinsk sekreterare
  • familjenjagh
    Hej, här har ni en till som skall läsa till medicinsk sekreterare i höst. 

    Skall bli så roligt att studera. Har länge funderat på vad jag skall utbilda mig till. Har jobbat som uska sedan 2012 och innan dess som vårdbiträde sedan 2005. Jag har jobbat inom både psyk, habilitering, äldreboende, pers. ass samt på sjukhus. Jag tänker att jag kommer att ha nytta av att jag redan känner igen många av begreppen. Men att skriva snabbt övar jag för fullt på. 

    Jag skall läsa i Vänersborg, någon mer? 

    Finns det någon hemsida där man kan öva på att skriva diktat? 

    Jag övar på maskinskrivning.se för att få upp min skrivhastighet...

    Jag tänker att det säkert finns folk som börjar termin tre som vill sälja sin studielitteratur från deras första år. Detta hoppas jag på.

    Med vänliga hälsningar 
    Hannah 

  • Mirja von Beau
    Beck4 skrev 2017-08-09 23:45:38 följande:

    Hej!

    Är det någon här inne som börja studera till medicinsk sekreterare nu i höst? Har ni köpt all kurslitteratur nu eller väntar ni till skolstarten ifall att litteraturlistan ev ändras?


    Min yngsta dotter läser till med sekreterare. Har skaffat all kurslitteratur. Osannolikt att kurslitteraturen ändras, eftersom de lämnade litteraturlistan för terminen. 
  • Beck4

    Jag ser med fram emot det. Jag läste omvårdnad på gymnasiet och har ett stort intresse för medicin. Men ingen erfarenhet av yrket då jag jobbat med annat :)

    Tack flr tipset för maskinskrivning.se ska nog ta o testa de jag!

    Kanske skulle köpa på sig lite av de första böckerna nu då, ska kolla lite om de finns att låna på bibliotek med.

  • Gweny
    familjenjagh skrev 2017-08-10 17:00:24 följande:

    Hej, här har ni en till som skall läsa till medicinsk sekreterare i höst. Skall bli så roligt att studera. Har länge funderat på vad jag skall utbilda mig till. Har jobbat som uska sedan 2012 och innan dess som vårdbiträde sedan 2005. Jag har jobbat inom både psyk, habilitering, äldreboende, pers. ass samt på sjukhus. Jag tänker att jag kommer att ha nytta av att jag redan känner igen många av begreppen. Men att skriva snabbt övar jag för fullt på. Jag skall läsa i Vänersborg, någon mer? Finns det någon hemsida där man kan öva på att skriva diktat? Jag övar på maskinskrivning.se för att få upp min skrivhastighet...Jag tänker att det säkert finns folk som börjar termin tre som vill sälja sin studielitteratur från deras första år. Detta hoppas jag på.Med vänliga hälsningar Hannah 


    Jag ska också börja i Vänersborg, ska bli spännande! Är usk med.

    Skriva snabbt är jag bra på sen innan(datanörd) mer fundersam över latinet för min del.

    Har försökt köpa lite beg. Litteratur.
  • madnez

    Tja, jag går min tredje termin just nu och har tre böcker till salu so far.

    De är i mycket gott skick, inget kladd i dem och hela.

    Hälso- och sjukvårdsrätt ISBN: 978-91-44-10980-0

    Nypris: 343 kr.

    Mitt pris: 250 kr.

    Word 2013 Fördjupning ISBN: 978-91-7531-026-8

    Nypris: 510 kr.

    Mitt pris: 320 kr

    Excel 2013 Grunder ISBN: 978-91-7531-009-1

    Nypris: 430 kr.

    Mitt pris: 270 kr.

    Alla tre böcker för 800 kr.

    Finns i Lyckeby / Även möjlighet att hämtas i Kristianstad.

    Betalning: kontanter eller swish på plats.

    Ska de postas använder jag mig av Schenker spårbar 59 kr per bok.

  • EmmaiUddevalla

    Hej! Jag ska också börja studera i Vänersborg nästa vecka!! Ska bli jätteroligt att komma iväg och träffa nytt folk.
    Jag har lånat mina böcker på biblioteket än så länge, tänker att man kanske märker vilka böcker man har mest användning för och så kan man köpa dem utefter det.

    Ses på måndag! 😊
    Emma

Svar på tråden Medicinsk sekreterare