• Sambon2017

Sökte bara närhet??

Min sambo har träffat en annan kvinna ( snarare tjej) bakom ryggen på mej. Kom på detta då vår 2åring lekte med hanses telefon, fram kom sms konversation från två månader bakåt. Sms'n var ganska längtansfylda och rätt intima. Av att läsa dem kunde man inte tro annat än att sex förekommit! Vid konfrontation blånekar sambon att de skulle haft sex, de hade 'bara' njutit av varandras närhet och pussats och kelats lite. Det som stod i sms'n menade han att var bara på skoj?!?

De har dessutom övernattat på hotell-men inget ska ha hänt då heller.

Nåväl, kontaktade henne för att få höra hennes version. Den stämde med vad min sambo sagt, men då blev jag bara än värre misstänksam!!

Vet inte vad jag ska tro, känslorna är ett enda virrvarr, från att tro honom till att inte tro honom. Han säger att det är bara mej han älskar och vill ha?! Men varför i herransnamn gör han så här då??

• Svar på tråden Sökte bara närhet??
  • Anonym (Stina)

Nej de hade jag inte trott på.

• John22

Klart han varit otrogen. Hon försöker bara täcka upp för honom; de har väl kommit överens om vad de ska säga innan ifall de skulle bli upptäckta. Dumpa aset, du förtjänar bättre.

• Anonym (mmm)

Haha han ljuger givetvis. Klart det här mer än så om man bokar hotell och allting. 

och "på skoj" när man chattar så längtansfullt, han försöker bara göra som de flesta gör som blir påkomna: friserar sanningen och hoppas att det håller.

• Anonym (mmm)

Dessutom, att ligga och kela med någon annan är i min bok faktiskt otrohet. Det handlar inte om huruvida han stoppat in den eller inte, att ligga nära, kramas, borra in näsan i halsgropen på den andra och känna doften, kyssas, prata förtroligt etc, det gör man faktiskt BARA med den man påstår sig älska. Han har helt enkelt inlett en relation, trots att han inte var singel. 

• Anonym (mmm)

Sen brukar man säga att det är det man gör som räknas, inte det man säger. Snacka skit är enkelt. Dvs titta på vad han gjort och inte vad han sagt, så vet du vad du ska lita på!

• Anonym (Fy)
    Anonym (mmm) skrev 2017-08-10 07:05:33 följande:

Dessutom, att ligga och kela med någon annan är i min bok faktiskt otrohet. Det handlar inte om huruvida han stoppat in den eller inte, att ligga nära, kramas, borra in näsan i halsgropen på den andra och känna doften, kyssas, prata förtroligt etc, det gör man faktiskt BARA med den man påstår sig älska. Han har helt enkelt inlett en relation, trots att han inte var singel. 

Precis. Allt det där är nästan värre. Mer intimt mellan två personer. Särskilt under en längre tid. Känns rätt betydelselöst om penetration har skett eller ej. Otroligt respektlöst.
  • Sambon2017

Ja det är väl så jag känner med! Skit samma om de haft sex, skadan är redan skedd. Allt han gjort med henne borde ha varit med mej!

Vi har två små barn ( 2år och 4år) så känns otroligt jobbigt att ens tänka på att separera!

Jag måste ta mej igenom detta på något sätt, försöka förlåta och gå vidare!!

Den andra kvinnan- eller tjejen är 23!!! år yngre än honom! Ska en snorunge få förstöra vår familj!?! Nä, aldrig!!!

• Anonym (....)

Vill citera några stycken, så citerar ingen. Först, jag har varit 'den andra kvinnan' och det är inte alltid sex blir av när man sågs. Jag har spenderat nätter på hotell utan sex, kan ju vara så att de bara pratat och myst som de sagt. Vad det spelar för roll förstår jag inte, han gick bakom din rygg hur som helst. (I mitt fall visste andra partnern om det, och var ok med det, så ingen dubbelmoral)

I inlägget innan detta går du på tjejen. Det är inte hon som förstör din familj. Det är han.

• Anonym (Fy)

Exakt. Det är din sambo som förstör er familj. Det är din sambo som medvetet gång på gång på gång har träffat och hållit kontakten med henne. Det är din sambo som själv gjort valet att vända sig någon annanstans. Att gå bakom din rygg och inte bry sig. Det hade fortsatt ännu om han inte avslöjats. Han har inte ångrat sig och erkänt. Han blev påkommen. Det är enda anledningen till att du vet. Du har ingen aning om vad han sagt till henne. Kanske historier om att ni endast bor ihop pga av barnen, men helt kärlekslöst osv. Vill du fortsätta och blunda för allt, så är det helt ok. Ditt beslut och ditt liv. Men gör det med rätt förutsättningar och med rätt person ansvarig i medvetandet.

• Cl4udio

ja sluta blunda o acceptera att den enda skurken i detta år din man. Lämna honom nu!!

Svar på tråden Sökte bara närhet??