Tips på nyttig glass
Hejsan!
Jag är ny här och hoppas att jag postar denna tråd rätt osv, säg till annars! :)
Jag har två barn under 10 år som jag ofta (lite för ofta) vill skämma bort i många lägen med både glass, godis och liknande. Jag har dock börjat tänka mer på att äta mindre socker, och att även barnen ska vänja sig vid produkter utan tillsatt socker och som i allmänhet känns nyttigt. Gärna kombinationen nyttig/mjölkfri med mindre socker.
Nu har jag börjat experimentera med saker som frozen smoothie, nyttig efterrätt, mjölkfri glass eller vegansk produkter. Jag har testat några recept på nyttig glass som man gör hemma själv, och både jag och barnen gillar det mesta. Jag känner dock att det tar lite väl mycket tid att stå och mixa och göra i ordning när man lite snabbt vill bjuda på t.ex. glass efter maten eller som fika till fredagsmyset.
Har ni några tips på nyttig efterrätt eller nyttig glass att dela med er av som jag kan bjuda barnen på med både glada miner och gott samvete? En kompis till mig har tipsat om Frill the Frozen Smoothie som tydligen är en nyttig glass som gör att jag slipper stå och mixa allt själv varje gång. Någon som testat den?
Jag tar tacksamt emot tips på produkter som liknar Frill som kan funka som både nyttig efterrätt och nyttigt mellanmål. Frill frozen smoothie finns inte i den butiken jag brukar handla i nämligen.
Stort tack på förhand! Jag läser vidare bland gamla tips och trådar men hittar mest gamla grejer.. :) Ha en bra dag! Mvh Johan