• NewGirl0120

    Jobb inom hemtjänst som outbildad??

    Hej!

    Man hör ju nästintill varje dag att det ska vara hur lätt som helst att få jobb inom t.ex hemtjänsten som outbildad för att de skriker efter folk. Hur sant är detta egentligen?

    Om man ringer till en av alla enhetschefer vad ska man då säga? 

    Skulle det funka att presentera sig och sen säga typ "jag ringer till dig/ er för att jag just nu söker jobb inom hemtjänsten".?? 

    Och hur ska man sedan fortsätta i såna fall?

    Uppskattar verkligen all hjälp då jag ska ringa runt idag! Tack på förhand, ni är bäst <3

  • Svar på tråden Jobb inom hemtjänst som outbildad??
  • felixS

    Prova hos atendo, har flera kompisar som fick jobb där direkt efter plugget. De verkar behöva fler, kanske eftersom de betalar dåligt eller nåt

  • Anonym (Annie)

    Jag skulle bli förvånad om du får fast inom vården outbildad. Är de Sthlm, Gbg eller Malmö så kanske du har en liten chans men de är svårt där med.

  • neaaaak

    Jag jobbar inom hemtjänsten. O tro mig de e så pass illa så i stort vem som helst kan få en vikarie tjänst inom hemtjänsten. Så svaret är Ja. Vården skriker efter folk.Fast tjänst däremot är rätt omöjligt att få om du är outbildad. Däremot kan du bli lasad och få en fast tjänst. Jag är själv outbildad och har haft en fast tjänst i 5år. Har precis alla delegeringar som en uska, Det gäller att visa framfötterna. Det enda som skiljer oss åt är lönerna :)

Svar på tråden Jobb inom hemtjänst som outbildad??