• Anonym (?)

Konstigt ont i örat på vuxen

Någon som känner igen detta?

Igår hade jag ont när jag tryckte på flärpen som är inringad på bilden. Idag inte lika ont vid tryck men det spänner och det ömmar i käkvinkeln.

Trodde först det var en finne som inte syntes. Men tveksam nu. Eller kan finnar i örat ge ömhet runtomkring?

Hur sjutton behandlar man detta?

Har ingen feber. Kan ligga ned utan problem på örat.

• Svar på tråden Konstigt ont i örat på vuxen
  • LFF

Ser tyvärr ingen bild men det kan vara en begynnande öroninflammation eller det som kallas extern otit. Har det kliat i örat?

www.internetmedicin.se/page.aspx

Jag skulle se om det finns en ÖNH-akut att gå till för att kolla upp det hela.

Det kan även vara som så att det är fästet för käkmusklerna som ömmar. Har du bitit ihop mycket eller gnisslat tänder? Stressad?

• Anonym (?)
    LFF skrev 2017-08-10 13:52:45 följande:

Ser tyvärr ingen bild men det kan vara en begynnande öroninflammation eller det som kallas extern otit. Har det kliat i örat?

www.internetmedicin.se/page.aspx

Jag skulle se om det finns en ÖNH-akut att gå till för att kolla upp det hela.

Det kan även vara som så att det är fästet för käkmusklerna som ömmar. Har du bitit ihop mycket eller gnisslat tänder? Stressad?

Nu finns bilden

Inte kliat nått.

Stressad ja, det är jag nog. Biter nog ihop lite på nätterna. Men känner ingenting vid det andra örat. Gör inte ont att gapa, tugga.
  • Anonym (?)

Men så skumt, nu har jag fått ett rött litet märke ovanför örsnibben. Har inget ont där.

• Anonym (?)

Det här blir bara konstigare o konstigare. Vaknade upp nu på morgonen och är öm och stel längs muskeln som går längs halsen ned mot axel/skuldra. Är det nått sånt tok? Kan muskelvärk ge öronvärk?

• Anonym (?)

Nu ikväll när jag borstade tänderna började jag blöda. Ser ut som ett sår bakom visdomstanden nere på den sida som örat ömmar.

Kan tandköttsinflammation ge öronvärk?

Borstar med corsodyl nu, nått mer jag kan göra?

• MissHelene

Är du säker på att det inte är tandvärk? När jag hade problem med en visdomstand och opererade bort den så hade jag jätteont i örat. Öronvärken försvann sen med tandvärken:)

Svar på tråden Konstigt ont i örat på vuxen