• Anonym (?)

Prutning på blocket och Tradera

Har börjat sälja lite bebisprylar på Blocket och Tradera och de flesta som hör av sig vill pruta. Även på Tradera, vad jag vet så strider detta mot reglerna...Vissa kommer med skambud och när jag tackar nej så skriver de att de frågar pga att en viss butik har rea och skickar länk till webbshoppen. FörvånadSkrattande Ska jag också köra rea menar hon? Priset efter rea var fortfarande mycket högre än mitt pris (ca.1200 kr). En annan frågade vad nypriset på en annan produkt var och när jag svarade så skrev hon att Jollyroom hade minsann rea på den och den kostade ett X antal kronor så hon kunde tänka sig betala endast X antal kronor, alltså flera hundra under priset jag begärde.

Ska kanske tillägga att jag inte begär orimliga priser och allt blir sålt väldigt snabbt, de som har kommit och köpt har alla varit trevliga och vettiga personer och har betalat priset i annonsen.

Någon som varit med om något liknande, folk som försöker pruta och anger konstiga anledningar?

• Svar på tråden Prutning på blocket och Tradera
  • Fjäril kär

Du har ingen skyldighet att besvara folks mail om prutning. På Tradera gäller budgivning/fast pris. Take it or låt bli.

Jag skriver allt av intresse i annonsen så det finns ingen anledning att maila mig.

På Blocket är prutning tillåtet och det får man räkna med. Du bestämmer ju vem som får köpa. Ibland är det okej att sänka priset och ibland inte.. Bara ignorera.

• Anonym (Ignore)

Varit med om prutning enstaka gånger, då alla gånger förutom en på blocket. Därför jag numer håller mig till tradera och ignorerar alla som försöker pruta.

Bästa är bara att ignorera.

• Anonym (Prutten)

Jag har prutat själv. Men bara om varan legat ute länge. Och en gång när det visade sig att varan var betydligt mer sliten än vad som framgick i annonsen. Vet inte om det räknas som konstiga anledningar.

Svar på tråden Prutning på blocket och Tradera