• aegd

    Någon som varit med om samma?

    Historien börjar med att jag nu är 30år, gjorde mitt första cellprovskontroll vid 23års ålder som då visade på förändringar. Efter denna första gång har jag fått gå på kontroll varje år, tills för 3år sedan. För 3år aedan var cellprovet normalt men jag hade en cysta på 3cm som skulle försvinna av sig själv, jag skulle bli kallad om 3år stod det i brevet.

    Nu när jag försökt bli gravid under 2års tid utan resultat samt haft känningar från livmoder m.m. så tog jag och bokade en tid för undersökning och cellprov. Då säger läkaren till att börja med att dom inte har fått något svar på mitt senaste cellprov. Detta vet jag att jag fick svar på, eftersom jag tyckte att drt var så konstigt att jag haft förändringar i 4år, sista prover jag lämnar är normal å då anser dom att det är ok att kalla mig först om 3år, jag tyckte att dom skulle ha kallat mig tidigare. Just därför vet jag att jag fick svar på detta prov. Under undersökningen så är cystan fortfarande kvar och är nu 5cm, men den ska fortfarande försvinna av sig själv säger dom.

    När jag googlar så står det att cystor som försvinner av sig själv brukar göra det vid nästa mens alternativt ett par mensar senare. Denna har alltså funnits där i 3år och växt på sig. Jag känner av den och har problem av den, men dom vill inte göra något åt den. Min sambo tror att det är den som gör att vi inte blir gravida. Läkaren sa inget om det kan påverka eller inte.

    Jag tycker inte det känns bra att den inte försvunnit på 3år utan vuxit, å när jag nu har symptom av den å dessutom har svårt att bli gravid varför inte ta bort den då?

    Finns det någon här som har haft en cysta så länge? Någon som varit med om att cystor påverkar chansen att bli gravid? Någon som fått tagit bort cystor m.m.?

Svar på tråden Någon som varit med om samma?