• Stickinartist1977

Underhållsbidrag

Hej!

Jag är en Pappa som älskar mina barn 11 och 2.

Jag längtar efter mina barn och får värk i hjärtat var gång de åker hem????.

Nu till frågan? Varför kommer man först tillsammans om underhåll och sen kan NI mödrar efter bestämma att ni ska ha mer? Fick idag från FK en räkning på 12000kr trots att jag betalat i hand????. Nu klarade jag mig men vet andra får det tufft då även KFSöker detta????.

Och ja väntar mig massa komentarer från er mammor med skit mot oss????säker rätt av vissa, men vi som älskar våra barn finns vi med????????

• Svar på tråden Underhållsbidrag
  • BurningDiamond

Om du inte har papper på att du betalt så kan mamman pasta att du inte har betalt och driva in underhållet igen.

Se i framtiden till att alltid ha bevis för dina betalningar, via banköverförning eller liknande.

• BurningDiamond
    BurningDiamond skrev 2017-08-11 01:37:10 följande:

Om du inte har papper på att du betalt så kan mamman pasta att du inte har betalt och driva in underhållet igen.

Se i framtiden till att alltid ha bevis för dina betalningar, via banköverförning eller liknande.

inte pasta, påstå!
  • Brumma

Varför verkar du klumpa ihop mammor som en grupp?

Det finns rötägg inom alla grupper - om dina barns mamma betett sig så har hon gjort det för att HON är falsk. Inte för att hon är mamma..

Nog om det..

Betalar du direkt i handen ska du alltid se till att få kvitto. Tyvärr blir det ju nu ord mot ord.

Sedan undrar jag - om du får en räkning från försäkringskassan innebär det att du inte betalat till dem trots att de betalat ut underhållsstöd till ditt ex. Har du inte fått ngt papper från försäkringskassan tidugare om detta?

Man kan nämligen enbart söka underhållsstöd en månad i efterskott så vad du SKULLE kunna få en räkning på är alltså 6000:- (ca).

12000 är för 4 månader vilket innebär att du måste fått krav på inbetalning tidigare men inte betalat?

• Minimalen

Nästa gång betalar du antingen genom Fk eller från konto till konto så det är spårbart. Skulle tro att hon har bett dig att betala i handen för att kunna mygla till sig mer pengar.

Svar på tråden Underhållsbidrag