• erikaABC

Min make berättar för sina föräldrar när vi har sex så de kan räkna ut om han är pappa till vårt barn

Min make har berättat för sina föräldrar om när vi har legat med varandra, sedan har de suttit tillsammans och räknat ut om han kan vara pappa till barnet vi väntar.
    Jag är helt bedrövad och förvirrad. För mig är det helt privat när man har sex och inte något man pratar med sina föräldrar om. Att de dessutom har gjort det för att räkna ut om han kan vara pappa är så enormt kränkande och utlämnande. Min make är pappa till barnet och att bli ifrågasatt på den punkten och utlämnad inför hans släkt gör mig förkrossad. Han sa att de hade frågat när vi hade sex. Då tycker jag att man säger att det är privat. Är så enormt besviken att jag inte kan tänka klart just nu. Varför redogöra för sina föräldrar när man har sex min sin fru?  Om en man har misstankar pratar man väl med sin fru inte med sina föräldrar? Det blev tydligt att de är familj och jag är utanför.
    Snälla hjälp mig med era tankar kring detta.

• Svar på tråden Min make berättar för sina föräldrar när vi har sex så de kan räkna ut om han är pappa till vårt barn
  • Anonym (Kjv)

De får nu skylla sig själv att de inte kommer träffa barnbarnet så ofta som de vill. För du kommer väl knappast orka träffa såna idioter?

• Anonym (4838)

Fy fan vad kränkande! Vad har du sagt till honom?

Jag hade vägrat träffa svärföräldrarna samt nekat dem att träffa mitt barn, i alla fall till en början. Sen hade jag såklart ställt mannen mot väggen och fråga hur i helvete han tänkte? Ifrågasätter han också föräldraskapet?

• Anonym (Folk är inte kloka)

Ifrågasätta om hans pappa verkligen är pappan

Men seriöst, har din man eller någon annan ens orsak till att misstänka att nån annan skulle kunna vara pappa?

• Anonym (Fy)

Snacka om kontrollbehov och osäkerhet.Undra om dom hört nån dålig erfarenhet av detta.

• Anonym (what?)

Men hur är din kille då? Tycker han att man säger sånt till sina föräldrar? Hur är deras relation egentligen? 

Det här skulle kunna få mig att göra slut, ärligt talat. Misstänker att han är som en liten pojke ff, införliva föräldrar, annars skulle han ju inte svara på nåt sånt 

• John22

Absolut ett vidrigt beteende om han inte hade väldigt goda anledningar att vara misstänksam.

• hännrick

Alltså, om man (som man) har några funderingar så frågar man väl kvinnan?

Det låter i mina öron som att det är föräldrarna som varit oroliga få in en "oäkting" i familjen och trampat över alla rimliga gränser för hur man beter sig.

I wish you blue birds in the spring, to give your heart a song to sing
  • Anonym (Iliv)

Vill du verkligen bli involverad i den familjen för resten av livet? Kanske läge för abort om det inte gått för långt. Inga gener man vill sprida vidare heller, de verkar rätt retarderade.

• Anonym (Pat)

Detta var det värsta! Träffade en liknande kille ett tag som sa att han aldrig skulle tro på en tjej att han var pappan och skulle kräva ett Faderskapstest.

Jag förstår hur kränkande det känns när någon ens skulle tänka i dessa banor när man är i ett förhållande.

Jag personligen gjorde slut och var glad att vi inte hann få barn, det handlar om kontroll och osäkerhet som inte kommer lägga sig med tiden. Barnet är även en "låsning" för dig att stanna enligt honom.

Hoppas du gör det rätta.

Svar på tråden Min make berättar för sina föräldrar när vi har sex så de kan räkna ut om han är pappa till vårt barn