• Flamör

Den som är otrogen måste ljuga för sig själv

Otrohet baseras på självlögn där den som bedrar intalar sig om att otroheten är rättfärdigad alltså att gå bakom ryggen bedra och svika sin partner är rätt det är vad dem som är otrogen intalar sig själv genom satt ljuga för sig själv.

• Svar på tråden Den som är otrogen måste ljuga för sig själv
  • John22

Det tror jag inte. Jag tror att de allra flesta är fullt medvetna om att vad de gör är sanslöst fel, men väljer att strunta i det eftersom de är själviska svin utan empati.

• Christi38
    John22 skrev 2017-08-11 14:46:39 följande:

Det tror jag inte. Jag tror att de allra flesta är fullt medvetna om att vad de gör är sanslöst fel, men väljer att strunta i det eftersom de är själviska svin utan empati.

Exakt. Precis så tror jag med att det är!
  • Cinern

Precis jag tror också att dem flesta som är otrogna inser att det är fel att bedra och svika sin partner som dem gör men dem skiter i det då dem har svårt att sätta sig i deras bedragna partners situation då dem saknar empati för sin partner.
  • Anonym (mensårörande)

Men så rörande överens ni är. Ska det här bli ännu en tråd där man ger varandra klapp på axeln och spyr galla över folk som är otrogna?

Mycket fantasifullt. Kör hårt.

• Anonym (Hm)
    Det tror jag också
  • Anonym (lol)
    Anonym (mensårörande) skrev 2017-08-13 09:25:25 följande:

Men så rörande överens ni är. Ska det här bli ännu en tråd där man ger varandra klapp på axeln och spyr galla över folk som är otrogna?

Mycket fantasifullt. Kör hårt.

Tja, det är väl inte så konstigt att alla är överens eftersom otrohet är jävligt fel. Till och med otrogna själva tycker det är fel när de själva utsätts för det. Det är bara när de utsätter andra för det som de tycker det är ok.
  • Anonym (M2)
    Anonym (lol) skrev 2017-08-13 18:42:09 följande:
    Tja, det är väl inte så konstigt att alla är överens eftersom otrohet är jävligt fel. Till och med otrogna själva tycker det är fel när de själva utsätts för det. Det är bara när de utsätter andra för det som de tycker det är ok.
    Finns det någon studie som visar att det förhåller sig på det sätt du nämner?
  • Anonym (Linda)
    Anonym (M2) skrev 2017-08-13 22:17:39 följande:

Låt oss som är otrogna få vara det. Det är upp till var och en
  • Anonym (lol)
    Anonym (M2) skrev 2017-08-13 22:17:39 följande:
    Japp, en ny studie från yougov visade att otrogna människor var MINST toleranta mot otrohet om de själva skull drabbas. Oh the irony, the irony....
  • Anonym (lol)
    Anonym (Linda) skrev 2017-08-13 23:22:08 följande:
    Låt oss som är otrogna få vara det. Det är upp till var och en
    Är inte det lite som att säga, låt oss svika och förnedra andra människor i fred, det är upp till oss om vi vi göra så?
Svar på tråden Den som är otrogen måste ljuga för sig själv