• jess1980

partner använder joint

hej! jag har nyligen träffat en trevlig kille som jag kanske vill ha ett förhållande med. Dock blev jag förvånad idag för han frågade om jag rökte joint. Nej sa jag självklart. På honom verkade det vara naturligt. Han nämnde också att han inte dricker alkohol och att alkohol var sämre i hans ögon. Han verkar inte röka så ofta men min fråga är till er som har partner som röker joint. Hur farligt är det? Hur påverkar det?

• Svar på tråden partner använder joint
  • EnAnonumius
    Frontline skrev 2017-08-12 00:49:39 följande:
    Röker nog hellre en att dricka alkohol...
    Skulle precis säga något liknande.
  • missloco

Varit tillsammans med två killar som rökte på, minst 1 gång om dagen. Aldrig igen.

• missloco

Varit tillsammans med två killar som rökte på, minst 1 gång om dagen. Aldrig igen.

• äsch
    missloco skrev 2017-08-12 01:37:10 följande:

Nej, allt kan ju missbrukas. Alkohol, mat, shopping, THC. Men användning betyder inte per automatik missbruk. Jag dricker inte alkohol speciellt ofta och röker inte på speciellt ofta heller, men båda händer några gånger om året. Jag tycker inte att jag missbrukar varken det ena eller det andra. Men dina ex missbrukade. Hade de druckit varje dag hade de varit alkoholister, enligt mig då.
    TS, i vilken omfattning röker han?
  • äsch
    äsch skrev 2017-08-12 02:10:40 följande:
    Nej, allt kan ju missbrukas. Alkohol, mat, shopping, THC. Men användning betyder inte per automatik missbruk. Jag dricker inte alkohol speciellt ofta och röker inte på speciellt ofta heller, men båda händer några gånger om året. Jag tycker inte att jag missbrukar varken det ena eller det andra. Men dina ex missbrukade. Hade de druckit varje dag hade de varit alkoholister, enligt mig då.
    TS, i vilken omfattning röker han?
    Använder appen, så kunde inte se vad du skrivit om omfattningen. Är det inte så ofta så skulle jag inte oroa mig. Men om jag nu skulle oroa mig för något så är det laglighetsaspekten.
  • Anonym (Bib)
    äsch skrev 2017-08-12 02:14:21 följande:

Använder appen, så kunde inte se vad du skrivit om omfattningen. Är det inte så ofta så skulle jag inte oroa mig. Men om jag nu skulle oroa mig för något så är det laglighetsaspekten.

Håller med!

Jag har samma inställning som TS i grunden. Har aldrig varit intresserad av andra droger än de lagliga. Har dock fått börja se lite mer gråskaligt på det hela sedan det kommit fram att en närstående använder gräs emellanåt. tyvärr. Men kan inte göra så mkt mer. Själva drogen och dess effekter är ju rätt omdebatterad världen över. Dock är det främst laglighetsaspekten jag oroar mig för just nu och de kontakter som behövs tas för att få tag i eländet. Långsiktigt vilka andra effekter själva drogen (drogerna?) ger.

Och den viktigaste punkten som andra påtalat här är nog att ta reda på frekvensen. Hur ofta är någon gång då och då? Ta reda på den egentliga frekvensen, det tenderar att vara oftare än personen säger till en början. Tag också reda på vilka polare det är med (alla?) och vid vilka tillfällen. Och används det andra preparat emellanåt också?

Lycka till!
Svar på tråden partner använder joint