• Helle

Gekås, Ullared

Hej på er!

Hoppas det är ok att jag ställer en fråga här även om det är ett bra tag till jag kommer hit.

Jag har läst att många åker till Ullared och bunkrar olika saker innan BF och jag funderar nu också på att åka dit.

Jag undrar dock lite hur mycket tvättlappar, etc man ska köpa och om det är bra grejor?

Någon som köpt kudde/täcke till vagn och spjälsäng? Var dessa bra?

Vad rekommenderar ni att man köper och vad rekommenderar ni inte?

Synpunkter, som sagt, mottages tacksamt.

• Svar på tråden Gekås, Ullared
  • lilla e

Köp kläder! Det har vi gjort ett par gånger och jag är jättenöjd. Innan sonen föddes köpte vi bodys, pyjamasar m m och de har använts mycket.

Jag måste fundera lite mer på vad vi köpte för jag kommer inte riktigt ihåg......

• luddegos

resesäng köpte vi. Väldigt prisvärd!

• Jonnzie

Puffar för mer svar jag vil också veta....har aldrig varit på Ullared

• Maximia

Jag köpte täcke till vagnen- himla bra och billigt. Köpte även kuddar till vaggan och sängen, de var sådär bra, fick köpa nya för de blev så platta. Sängkläder och spjäl skydd till sängen- jättebra. Nappflaskor, nappar, haklappar mm,mm,mm
    Köpte även en Bambino leksak för 26,95:-, jättefin och hittade sen en exakt likadan i en baby affär här i Göteborg och den kostade 89:-!!!!! Där ser man skillnaden på priser..
    Tvättservetter är ju oxå billigt, de har ju både de vanliga märkena och sen deras egna billiga som kan va både bra och dåligt, lite olika. Jag måste nog oxå dit en sväng snart!! Lycka till med alla kap du kan göra!! Ha det bra!!

• Helle

Puffar lite för min tråd.

Ska man köpa mycket tvättlappar, amningsinlägg etc? El ångrar man sig+

• Michaela83

Jag var i Ullared 2 grr innan wilma kom och handlade : täcke+  kudde + påslakanskit
    haklappar + tvättlappar + bebiskläder i stl 56 + nappar + nappflaskor = använt mkt

Bebisfiltar + Plastad frotte + amningsinlägg + bebiskläder i stl 62 = ej använt alls
    (Kläderna + filtarna ej använda eftersom när wilma väl kom ville jag ha "rätt" färg och inte neutrala färger...)

Du kan även handla modi barnvagn + sulky + resesäng + gåstol + sitter  mm mm 

Leeta länge och noga...Man spar mkt pengar på tex sängkläder.

Wilma - My love, My life, My everything
  • Michaela83

föressten... Jag köpte mobil till sängen + bebisleksaker!
    Dem var MKT MKT billigare än på leksaksaffärn

Wilma - My love, My life, My everything
  • Helle

Tack! Det låter som täcken och kuddar är helt användbara!

Svar på tråden Gekås, Ullared