• fannny

Första fosterrörelserna - när? :)

Jag är i vecka 11 (10+6), vilket ju fortfarande är tidigt, men kände nyss en liten "buff" precis i livmodern. Det var lite som när en nerv hoppar till av sig själv i en muskel - kan detta ha varit en fosterrörelse? Glad

Vet att det är väldigt tidigt, men hört och läst om andra som faktiskt känt/trott sig känna dem så här tidigt.

När kände ni andra fosterrörelser första gången/gångerna?

• Svar på tråden Första fosterrörelserna - när? :)
  • Moorii

Jag kände faktiskt en buff i vecka 13 och bm sa att det är fullt möjligt att känna något så tidigt :) kände dock bara en gång och sen dröjde det till vecka 23 innan jag kände riktiga sparkar, kittlingar från vecka 19-20 ungefär :)

• princess77

Med första barnet kände jag första buffen vid 17-18.

Med andra barnet 14-15.

• fannny
    Moorii skrev 2017-08-12 15:33:45 följande:

Jag kände faktiskt en buff i vecka 13 och bm sa att det är fullt möjligt att känna något så tidigt :) kände dock bara en gång och sen dröjde det till vecka 23 innan jag kände riktiga sparkar, kittlingar från vecka 19-20 ungefär :)

Roligt med tidiga buffar! Glad Helt rätt ordval för känslan. Nu vet jag ju inte om det var det, men kändes precis i livmodern - så vem vet! Antar att jag blir mer säker lite senare, när jag definitivt vet hur rörelserna känns.
Svar på tråden Första fosterrörelserna - när? :)