Luna Viola skrev 2017-08-24 13:52:49 följande:
Jag har ätit 50mg sertralin i 5-6 år. Jag har försiktigt trappat ner till 25mg några gånger, med influensaliknande symptom under några veckor, innan det stabiliserat sig.
Senaste 2 åren har dosen varit 50mg.
Fick igår recept på Voxra och fick av läkaren rådet att halvera sertralindosen i fem dagar, och sedan sluta helt för att börja med 150mg voxra/ dag...
Jag känner mig lite orolig för den snabba utsättningen och övergång till nytt läkemedel.... Biverkningarna av voxra verkar vara ungefär desamma som utsättnings effekten av sertralin - Nu är jag livrädd att det ska bli urdjävligt :-0
Någon med erfarenhet av sån övergång?
Inte exakt samma men nära ; jag trappade ner från 200 till 100 mg sertralin och satte samtidigt in 150 mg voxra. Hade inga direkta utsättningssymptom, däremot vanvettigt svårt att sova de första 1-2 veckorna. Tror dock det var mer insättningen av voxra än minskningen av sertralin.
Fortfarande kvar på 100 mg sertralin och 150 voxra, funkar superbra för mig. Provade att dra ner sertralinet till 50 men det gick bara i några veckor, sedan blev ångesten väldigt märkbar igen.